Jeg har kun viden om IP systemet på bruger niveau, så jeg er naturligvis ikke sikker på at det er styringen der fejler. Men
Jeg har en router, i den sætter jeg kabel over til en IP/230V nede ved fyret sætter jeg 230V/IP dimsen i stikkontakten, de 2 dioder blinker og der er kontakt til routeren.
Kabel til routeren monteres i styringen, et par genstarter af styringen giver nogen gange forbindelse men den er ikke stabil.
Uden at genstarte noget som helst putter jeg kablet i computeren, vubti, og den er på netten, ikke bare nogen gange og jeg har ikke obseveret udfald.
Jeg har nu trukket kabel fra router og til styring, og så er der absolut ingen problemer, jeg kan dog ikke huske om der skulle en enkelt genstart til.
Da der ikke var forbindelse til internettet med 230V systemet, virkede det som om at styringen kunne se internettet, men at der ingen kommunikation var med Stokercloud.
230V/IP lavde lys i alle 3 dioder hvilket normalt indikerer at alt er ok.
Da jeg ikke ved meget om emnet vil jeg undlade at gætte på hvor problemet ligger, men jo mere information eksperterne har, jo nemmere er fejlsøgning.