Forfatter Emne: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud  (Læst 19873 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline MortenEV

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 178
  • Respekt optjent: +3/-0
    • Link til stokercloud
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #45 Dato: Dec 14, 2016, 11:13 »
I skal lige passe lidt på at blandet det hele sammen ( Internet vs styring), det er meget svært for Boinkuser ( Og andre) at hitte rundt i årsagen når man genstarter det hele. Men som Michael f skriver, hvis i tvivl så genstart det hele.

Jeg vil personligt anbefale at man slukker og tænder for NBE styringen først og venter 5 minutter ( således at 230V forbindelsen er brudt). Hvis det ikke virker så slukker man alt udstyret og starter med ADSL modem, router, osv. indtil man når fyret.   Min erfaring er at 9 ud af 10 gangen har mit fyr været online derefter.

Boinkuser har lavet en ny version af softwaren som er test hos forskellige bruger, så på et tidspunkt kommer der en forbedret software.



http://stokercloud.dk/dev/oestervang.html
RTB30 - Iltstyring - VVB - Komp rens - 10Pa Trækstabilisator
Opvarmer 305kvm (45% gulvarme) - 21 grader , forbrug ca. 14 tons

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #46 Dato: Dec 14, 2016, 11:28 »
Jeg gætter absolut på at det er styringen der er en anelse sensibel  ;D

Normalt skal man ikke genstarte det udstyr man kobler på routeren, man sætter det til og det tildeles en IP af DHCP, blinke blinke og så er det koblet sammen.

Da jeg fik V7 startede jeg som tidligere skrevet med 230V overførslen, man kan jo ikke vente til der var tid til at trække kabel  ;D
I første hug koblede styringen på nettet, men glæden varede kort, et par genstart af styringen fik det sporadisk på nettet. Jeg testede med en computer, og den havde ikke det mindste bøvl, den sprang bare på nettet i samme sekund kablet var proppet i..
Det burde styringen jo også gøre! Men med alle de tråde om bøvl med forbindelsen, må vi erkende at alt ikke er helt optimalt. Dog har vi tilgode at høre om bøvl med direkte kabelforbindelse mellem router og styring.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline DBS

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 40
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #47 Dato: Dec 14, 2016, 19:00 »
Bøvl med styring på kabel findes også, min styring har kun været tilsluttet med kabel,,og her mistes forbindelsen ca 1 gang i kvartalet, jeg kan nøjes med at slukke min V7 styring, så er det oppe at kører igen.

Jeg mener at kan huske at der på et tidspunkt blev lavet en ændring, hvor styringen ved mistet forbindelse kun prøvede nogle få gang, noget med efter 15 min, så efter 30min, og til sidst med 60 min interval, men jeg kan ikke finde det i listen på nbe hjemmeside, så det kan bære keg husker forkert.

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #48 Dato: Dec 14, 2016, 19:20 »
Kører med noget zyxel powerline over elnettet, og det har altid virket, har aldrig været nødt til at genstarte hverken styring eller router, så det er ikke alle der har problemer med adapter til lysnettet. Mvh. Carsten
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline nasty

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 436
  • Respekt optjent: +6/-2
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #49 Dato: Dec 14, 2016, 20:12 »
Jeg køre kabel direkte i routeren og har aldrig mistet forbindelsen jeg mener det er et Cat7 internet kabel jeg købte om det kan være der for  ^-^
V7 styring på en
Woody 10 kW blackstar mini 1016 opvarmer  133 m2
kompressorens trækstabilisator
vvp via 3vejs ventil
Iltsryring
Flad herd
pelvac vakuum sug

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #50 Dato: Dec 15, 2016, 12:30 »
Hej,

Jeg vil stadig mene at styringen fungerer fint, hvis nettet fungerer fint, der er rigtig mange der ingen problemer oplever nogensinde.

MEN verden er af og til anderledes, det er ikke unormalt med udfald o.l. i større eller mindre grad. Derfor har vi været inde og optimere på netværksstakken og håndteringen i denne i special tilfælde.

Vi kører test på en ny software til styringen som er bedre til at håndtere uregelmæssigheder i netværket, de der har haft problemer med at styringen hopper af har stor succes med den.

Er der nogle her fra tråden der er friske på at prøve det så skriv til mig info@stokersoft.com - vi regner dog med at den kommer ud til alle senest efter weekenden.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #51 Dato: Dec 15, 2016, 14:11 »
Jeg har kun viden om IP systemet på bruger niveau, så jeg er naturligvis ikke sikker på at det er styringen der fejler. Men

Jeg har en router, i den sætter jeg kabel over til en IP/230V nede ved fyret sætter jeg 230V/IP dimsen i stikkontakten, de 2 dioder blinker og der er kontakt til routeren.
Kabel til routeren monteres i styringen, et par genstarter af styringen giver nogen gange forbindelse men den er ikke stabil.

Uden at genstarte noget som helst putter jeg kablet i computeren, vubti, og den er på netten, ikke bare nogen gange og jeg har ikke obseveret udfald.

Jeg har nu trukket kabel fra router og til styring, og så er der absolut ingen problemer, jeg kan dog ikke huske om der skulle en enkelt genstart til.

Da der ikke var forbindelse til internettet med 230V systemet, virkede det som om at styringen kunne se internettet, men at der ingen kommunikation var med Stokercloud.
230V/IP lavde lys i alle 3 dioder hvilket normalt indikerer at alt er ok.

Da jeg ikke ved meget om emnet vil jeg undlade at gætte på hvor problemet ligger, men jo mere information eksperterne har, jo nemmere er fejlsøgning.  :)
« Senest Redigeret: Dec 15, 2016, 19:35 af xkfc »
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline MG

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 99
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Miste forbindelse fra fyr til Stokercloud
« Svar #52 Dato: Dec 25, 2016, 22:25 »
Nå nu fik jeg laver ungernes værelser færdige og de har fået tv og homebox .. altså mere forstyrrelse.. Men nu har fyret så været på nettet lige siden
http://www.stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=mguldager

RTB 10KW, VVB, Vejrkompensering, o2 styring, Grundfoss up 15-14ba pm recirkulation, Danfoss living.
180 m2  års forbrug ca 4,5 t