Forfatter Emne: Ny styring  (Læst 10312 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lyrakken

• Guru
  • Respekt optjent: +0/-0
Ny styring
« Dato: Dec 28, 2015, 22:14 »
Hej.
Jeg overvejer at udskifte min v6 styring til en v7 eller 10.
Derfor har jeg et par spørgsmål.

Hvad er fordelen ved at gå fra 6 til 7-10 udover ethernetstikket og de ekstra udgange?
Er v7 og v10 "ens" bortset fra touch på 10'eren?
Jeg har mine kabler til at gå ud bagpå styringen, men de billeder jeg har set på de nye styringer går de ud i bunden. Er det noget man selv kan bestemme?
Kan man se grafer direkte på skærmen som stokerkontrol eller skal det gå over cloud?

Og sidst mrn ikke mindst, er det bare ligetil at bytte ud mht. Kabler og indstillinger fra den gamle styring?

Offline scottedor

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +28/-4
Sv: Ny styring
« Svar #1 Dato: Dec 28, 2015, 22:36 »
Hej.

Hvad er fordelen ved at gå fra 6 til 7-10 udover ethernetstikket og de ekstra udgange?
Jeg har mine kabler til at gå ud bagpå styringen, men de billeder jeg har set på de nye styringer går de ud i bunden. Er det noget man selv kan bestemme?
Kan man se grafer direkte på skærmen som stokerkontrol eller skal det gå over cloud?

Og sidst mrn ikke mindst, er det bare ligetil at bytte ud mht. Kabler og indstillinger fra den gamle styring?
jeg ville ikke bytte en v6 med en v7/10 hvi der ikke skal nørdes mvh erik
Scotte 16 v.4,99 på Dor 24 kedel med kedelshunt 110 l Metro med termostat

Offline Hjemme teori

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +76/-5
« Svar #2 Dato: Dec 28, 2015, 23:12 »
Hej.

jeg ville ikke bytte en v6 med en v7/10 hvi der ikke skal nørdes mvh erik
Det vil jeg godt!
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline Hjemme teori

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +76/-5
« Svar #3 Dato: Dec 28, 2015, 23:24 »
Men for at forsøge at svare på dine spørgsmål!

Hej.

Der udvikles ikke længere på V6, men hvis ellers den opfylder dine behov, er det i småtingsafdelingen der er foretaget sådan rent forbrændingsteknisk.
Hvis det er for at spare er der kommet noget vejrkompensering til, hvor den også holder øje med vind via internettet. Skal man bruge det fuldt, kræver det ekstra udstyr i form af ventil og ekstra pumpe. Dette giver dog kun en reel besparelse hvis du har noget rørtab som ikke afgives inde i huset

De kunne det samme før. Tiden har dog overhalet V10'eren indenom (processoren kan ikke følge med længere) så derfor vil touchskærmen ikke kunne bruges, hvis man vil have de sidste nye opdateringer. Det samme kan måske også komme til at overgå V7 på et tidspunkt. Men lige nu ville jeg vælge V7, alene fordi den er billigere

Nej kablerne kommer ud i bunden, printet fylder vist også hele kassen, så det kan kke bygges om

På V10 kan man, men ikke hvis man vil have sidste nye version. Om man kan på V7, ved jeg ikke. I de næste versioner, kommer man til at skulle(V10)/kunne(V7) bruge en tablet til at tilgå styringen og her kan man se grafer uden cloud. Det kan du læse om i andre tråde

Ja, men kablet fra gammel styring skal sættes i den nye hvis du ikke vil skifte printet på brænderen til et med 12 polet stik. Du skal også være opmærksom på om du har nogle gamle temperatur følere, de nye styringer kører med NTC følere.
Og så kan man godt blive lidt forvirret når man skal flytte kabler, da brugsanvisningen ikke på alle punkter er lige nem, men det lykkedes i hvert fald for mig. Ellers er der altid hjælp at hente herinde.

« Senest Redigeret: Dec 28, 2015, 23:29 af Hjemme teori »
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
« Svar #4 Dato: Dec 29, 2015, 05:23 »
...og så kan jeg lige tilføje...
Ja, man kan også se kurver på en v7'er  ;)
Skærmen er mindre på en v7'er, men man har stadig funktionen med kurver.

Hilsen
Michael

Hej.

Der udvikles ikke længere på V6, men hvis ellers den opfylder dine behov, er det i småtingsafdelingen der er foretaget sådan rent forbrændingsteknisk.
Hvis det er for at spare er der kommet noget vejrkompensering til, hvor den også holder øje med vind via internettet. Skal man bruge det fuldt, kræver det ekstra udstyr i form af ventil og ekstra pumpe. Dette giver dog kun en reel besparelse hvis du har noget rørtab som ikke afgives inde i huset

De kunne det samme før. Tiden har dog overhalet V10'eren indenom (processoren kan ikke følge med længere) så derfor vil touchskærmen ikke kunne bruges, hvis man vil have de sidste nye opdateringer. Det samme kan måske også komme til at overgå V7 på et tidspunkt. Men lige nu ville jeg vælge V7, alene fordi den er billigere

Nej kablerne kommer ud i bunden, printet fylder vist også hele kassen, så det kan kke bygges om

På V10 kan man, men ikke hvis man vil have sidste nye version. Om man kan på V7, ved jeg ikke. I de næste versioner, kommer man til at skulle(V10)/kunne(V7) bruge en tablet til at tilgå styringen og her kan man se grafer uden cloud. Det kan du læse om i andre tråde

Ja, men kablet fra gammel styring skal sættes i den nye hvis du ikke vil skifte printet på brænderen til et med 12 polet stik. Du skal også være opmærksom på om du har nogle gamle temperatur følere, de nye styringer kører med NTC følere.
Og så kan man godt blive lidt forvirret når man skal flytte kabler, da brugsanvisningen ikke på alle punkter er lige nem, men det lykkedes i hvert fald for mig. Ellers er der altid hjælp at hente herinde.

Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline lyrakken

• Guru
« Svar #5 Dato: Dec 29, 2015, 18:17 »
Blot det at ledninger går "den forkerte vej" er lidt en dealbreaker da jeg ikke vil have den hængemde på vægen.

Ved i om stokerkontrol kan køre på windows 8?

Offline godsejeren

• Øvet
  • **
  • Respekt optjent: +1/-0
« Svar #6 Dato: Dec 29, 2015, 18:34 »
Jeg er ikke helt med på hvordan din styring er monteret nu siden du ikke kan have kabler neden ud af boksen har du e billede af det

Offline baggadap

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +14/-2
« Svar #7 Dato: Dec 29, 2015, 20:48 »

Hej.

Og jeg kan tilføje:
"Nyeste version" er i denne sammenhæng software som egentlig er tiltænkt den kommende V13 styring, som ingen skærm har. Kører man de seneste officielle V7 eller V10 softwares, er der ingen problemer med at bruge skærm eller processor :-)
Mvh Mathias
----
http://stokercloud.dk/dev/overmark.html
Styring V7, Samsung Galaxy Tab S, HTC One M7
Scotte 16 Kw på Alcon 6
MAFA Silo

Offline lyrakken

• Guru
« Svar #8 Dato: Dec 29, 2015, 20:55 »
Den er monteret direkte på magasinet på en bs-mini.
Hvis ledninderne skal gå ud i bunden er der ikke plads i monteringsskinnen.

Jeg har lige pillet den af så det er lettere at se.

Offline godsejeren

• Øvet
  • **
« Svar #9 Dato: Dec 29, 2015, 22:28 »
Tak for billeder nu kan jeg godt se hvad du mener men jeg ved at nasty / allan også har v7 og mini mon han har den monteret på silo eller ved siden af

Offline lyrakken

• Guru
« Svar #10 Dato: Dec 29, 2015, 22:48 »
Det der egentligt ansporede mog til at ville skifte styring var at stikerkontrol ikke helt ville det samme som jeg, og at min fyrrums pc er lidt iffy.

Men jeg tror bare at jeg holder mog til v6 indtil videre.
Det giver så lidt spørgsmål vedr stokerkontrol.

Man kan kun få tablets med win 8 eller 8.1 til en billig penge. Vil stokerkontrol køre på dem?
Hvad er nyeste versionsnummer på programmet, og findes der en versions historik?

Jeg takker for svarene

Offline nasty

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +6/-2
« Svar #11 Dato: Dec 30, 2015, 05:16 »
jep har en v7 der er monteret på mini siloen der er ikke forskæld på størelse om det er en v6 eller v7 kassen er den samme du vender bare skærmen som du har gjordet på den v6 for at få ledningerne bag ud
V7 styring på en
Woody 10 kW blackstar mini 1016 opvarmer  133 m2
kompressorens trækstabilisator
vvp via 3vejs ventil
Iltsryring
Flad herd
pelvac vakuum sug

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978

Offline godsejeren

• Øvet
  • **
« Svar #12 Dato: Dec 30, 2015, 21:22 »
Ja så er det jo bare at lægge en ny styring i budgettet til næste år  :D jeg er nu super glad for min V6.79 men gad godt og have en v7 men kun for at få den på nettet.

Offline Mic

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +2/-0
« Svar #13 Dato: Dec 31, 2015, 11:46 »
Fik af vide du kan ikke nøjes med at skifte styringen der skal et nyt motor prit i også da ledningerne ikke passer sammen ellers

Offline michael f

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +228/-181
  • NBE Support
« Svar #14 Dato: Dec 31, 2015, 12:36 »
Fik af vide du kan ikke nøjes med at skifte styringen der skal et nyt motor prit i også da ledningerne ikke passer sammen ellers

Forskellen på 6 og 7 styring kan være antal ben i stikket. Der har været 8 - 10 og 12 pins.
Du kan genbruge motor print + stik og ledning, hvor du selv flytter gammel ledningen ind i den nye styring.
Du kan også bruge det stik der er på den nye styring, og så vælge at skifte motor print.
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/