« Svar #3 Dato: Dec 28, 2015, 23:24 »
Men for at forsøge at svare på dine spørgsmål!
Hej.
Jeg overvejer at udskifte min v6 styring til en v7 eller 10.
Derfor har jeg et par spørgsmål.
Hvad er fordelen ved at gå fra 6 til 7-10 udover ethernetstikket og de ekstra udgange?
Der udvikles ikke længere på V6, men hvis ellers den opfylder dine behov, er det i småtingsafdelingen der er foretaget sådan rent forbrændingsteknisk.
Hvis det er for at spare er der kommet noget vejrkompensering til, hvor den også holder øje med vind via internettet. Skal man bruge det fuldt, kræver det ekstra udstyr i form af ventil og ekstra pumpe. Dette giver dog kun en reel besparelse hvis du har noget rørtab som ikke afgives inde i huset
Er v7 og v10 "ens" bortset fra touch på 10'eren?
De kunne det samme før. Tiden har dog overhalet V10'eren indenom (processoren kan ikke følge med længere) så derfor vil touchskærmen ikke kunne bruges, hvis man vil have de sidste nye opdateringer. Det samme kan måske også komme til at overgå V7 på et tidspunkt. Men lige nu ville jeg vælge V7, alene fordi den er billigere
Jeg har mine kabler til at gå ud bagpå styringen, men de billeder jeg har set på de nye styringer går de ud i bunden. Er det noget man selv kan bestemme?
Nej kablerne kommer ud i bunden, printet fylder vist også hele kassen, så det kan kke bygges om
Kan man se grafer direkte på skærmen som stokerkontrol eller skal det gå over cloud?
På V10 kan man, men ikke hvis man vil have sidste nye version. Om man kan på V7, ved jeg ikke. I de næste versioner, kommer man til at skulle(V10)/kunne(V7) bruge en tablet til at tilgå styringen og her kan man se grafer uden cloud. Det kan du læse om i andre tråde
Og sidst mrn ikke mindst, er det bare ligetil at bytte ud mht. Kabler og indstillinger fra den gamle styring?
Ja, men kablet fra gammel styring skal sættes i den nye hvis du ikke vil skifte printet på brænderen til et med 12 polet stik. Du skal også være opmærksom på om du har nogle gamle temperatur følere, de nye styringer kører med NTC følere.
Og så kan man godt blive lidt forvirret når man skal flytte kabler, da brugsanvisningen ikke på alle punkter er lige nem, men det lykkedes i hvert fald for mig. Ellers er der altid hjælp at hente herinde.
« Senest Redigeret: Dec 28, 2015, 23:29 af Hjemme teori »

Logget
- Mvh Sophus
16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer, solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt