Forfatter Emne: 6mm eller 8mm piller - hvad skal man vælge  (Læst 19810 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KES

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-1
6mm eller 8mm piller - hvad skal man vælge
« Dato: Jan 28, 2009, 22:04 »
Jeg skal snart ha' opstillet en 16W Woody. Jeg har et hus på 150 m2. Hvad skal jeg vælge af træpiller, skal det være 6mm eller 8mm træpiller ?

Hvornår bruger man hvad ?

Er der nogen ting jeg skal være opmærksom på ?

Hilsen nybegynderen :)

Offline Sonata

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 50
  • Respekt optjent: +2/-0
    • Fyrdata
Sv: 6mm eller 8mm piller - hvad skal man vælge
« Svar #1 Dato: Jan 29, 2009, 07:05 »
Jeg vil tro, at 95% af Woody-folkene (og alle andre) bruger 8mm piller.
6mm piller er gerne lidt dyrere, udvalget er mindre, og de anvendes desuden mest til pillekaminer - altså sådan nogen, man har inde i stuen.

Umiddelbart er der to ting, kan kan genere en Woody. Den ene er smuld i pillerne, så det gælder om at finde et mærke uden for meget smuld i poserne. Er der for meget smuld, så doserer den lange snegl uregelmæssigt. Der findes forskellige måder at afhjælpe dette på, men kan problemet minimeres fra starten er det jo det nemmeste.
Den anden ting er piller, der er meget hårde. Der har desværre været eksempler på, at sneglen i brænderhovedet er knækket, når en pille er kommet i klemme - dette problem har dog primært været relateret til en enkelt leverandør.

Jeg vil anbefale dig at bruge et anerkendt pillemærke i starten, indtil du er helt dus med de forskellige indstillingsmuligheder på fyret. Tvivlsomme piller kan give mange underlige problemer, som kan være svære at gennemskue.
Mvh
   Tom

Offline KES

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-1
Sv: 6mm eller 8mm piller - hvad skal man vælge
« Svar #2 Dato: Jan 30, 2009, 18:38 »
Tak for oplysningerne - men kan du ikke fortælle mig, hvilke mærker der er anerkendte ?

Offline Sonata

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 50
  • Respekt optjent: +2/-0
    • Fyrdata
Sv: 6mm eller 8mm piller - hvad skal man vælge
« Svar #3 Dato: Jan 31, 2009, 14:14 »
Tak for oplysningerne - men kan du ikke fortælle mig, hvilke mærker der er anerkendte ?
Jeg vil helst ikke ud i at fremhæve bestemte mærker på bekostning af andre. Men eksempelvis er folk generelt tilfredse med de piller, man kan købe gennem de forskellige olieselskaber. For mit eget vedkommende har jeg ikke plads til så mange piller ad gangen, så jeg har prioriteret at finde en lokal leverandør, som sælger piller i den lidt dyrere ende. De har som ventet fungeret uden problemer, og jeg kan få flere når jeg ønsker det. Men som alle andre er jeg naturligvis på udkig efter den rigtige pille til den rigtige pris - altid  ;)
Mvh
   Tom

bop

  • Gæst
Sv: 6mm eller 8mm piller - hvad skal man vælge
« Svar #4 Dato: Jan 31, 2009, 17:18 »
 :)  Hej  PT bruger jeg HP piller da jeg ikke har så langt til en tankselv automat.
Ellers har jeg haft brugt Barlinek som også er okay. Udover det bruger en kammerat OK piller som forøvrigt er svenske og sælges gennem andre også.

Jeg vil sige det er svært at udpege et bestemt mærke men kender du slet ikke nogen andre der fyrer piller i nærheden så køb gennem olieselskab til du ved mere hvad der rør sig for så kommer du ikke galt afsted.

Mvh BP

Offline Absemia09

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
    • mail order wives
6mm eller 8mm piller hvad skal man vælge
« Svar #5 Dato: Jan 06, 2010, 07:32 »
Jeg skal iiiiikke en skid :S Har lige købt lejlighed og har ingen penge. Så skal nok bare arbejde.
Gad til gengæld rigtig gerne et lille smut til dejlige Italien. Og på smukfestival.
Aller mest ville jeg gerne på Hangar festival, men den er der jo ikke mere  Snøft.

Men hvad skal i?  H¨åber i har en mere spændende sommer en min hehe

Offline Paw

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1210
  • Respekt optjent: +36/-6
Sv: 6mm eller 8mm piller - hvad skal man vælge
« Svar #6 Dato: Jan 07, 2010, 22:14 »
Prøv du bare nogle forskellige piller, når du er blevet dus med din brænder. 6 eller 8 mm er tæt på at være samme pris. De piller jeg har nu var samme pris om det var 6 eller 8 mm. Nogen siger at 6 mm giver mere ens dosering, fordi de pakker sig mere sammen, men det finder jeg selv ud af om nogle dage. Bare husk, bestil aldrig 10-20 tons 1 gang hos en leverandør, hvis du ikke er sikker på kvaliteten. Det er træls at stå med 10 tons piller, hvis det er nogen elendige piller.
MVH Paw
Intet er umuligt, det tager bare lidt længere tid.

Service videoer fra NBE
https://mhes.dk/hjem-2/videoer

Læs her
http://www.mhes.dk/

Mit fyr online
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?&mac=pawerwoody