Forfatter Emne: Vil ikke komme op i temp.  (Læst 2237 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JACstoker

• Prof
  • Respekt optjent: +0/-0
Vil ikke komme op i temp.
« Dato: Jan 15, 2016, 19:59 »
Jeg har i dag rengjordt silo og fyr.

Da jeg efter 2,5 timer startede fyret op igen skete dette.

hver gang kedel kom op på 60 grader starter pumpe - så falder temp - så stopper pumpen igen - kedel kommer op på 60 grader - pumpen starter - så falder temp - osv osv.

hvis jeg ikke havde ændret på start/stop temp til pumpen, tror jeg ikke fyret var kommet op på setpunkt før til foråret. :-\

jeg kan ikke forstå at fyret ikke kører fuld skrald endtil den når i nærheden af setpunkt.

Kan nogle forklare mig var det er der sker, og hvordan jeg undgå dette en anden gang ?

Hvorfor maser fyret ikke bare på med 100% til systemet er blevet varmt ?

Update: jeg sidder lige og kigger forbrug, det er også helt i skoven. Den siger 52 kg i dag, det passer slet ikke nogen steder  ???
« Senest Redigeret: Jan 15, 2016, 20:07 af JACstoker »
Mvh. John
Fyr online: http://stokercloud.dk/dev/jastoker.html

Opstart 15/11-2015
Opvarmer 262m2, årligt forbrug af træpiller = 4,5 t
16Kw, Blackstar, Semirens, ver 10 styring, 500 liter silo, 150mm stålskorsten m. TS, 180L VVB.
Iltstyring, Returtemp, Røgtemp, Udetemp, VVB temp, Afstandsmåler, Kompressor rens.

Offline Hjemme teori

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Vil ikke komme op i temp.
« Svar #1 Dato: Jan 15, 2016, 20:10 »
Din version af styrings software (.0522) kan godt have problemer med at give gas under opstart. Det er et uheldigt sammenfald af Opstarts PI og reduktion af ydelse.

Men det dit fyr gør at det skruer helt ned til 10% og den har jeg godt nok ikke set før, så der bliver jeg svar skyldig. Men kan se at den har rettet sig nu, så jeg vil håbe det bliver ved med at virke. Det kunne have været manglende LUX, men det har du heller ikke.
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt