Forfatter Emne: Problem med Stokerkontrol version 3.2  (Læst 2983 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline freddy skov-Jensen

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Freddy Skov-Jensen
Problem med Stokerkontrol version 3.2
« Dato: Apr 30, 2016, 10:15 »
Jeg anvender en Stokerkontrol version 3.2 ( ja det er jo snart en ældre sag) men måske kan nogen hjælpe mig.
Mit Scotte fyr anvender en chip version 6.28. og hertil har jeg koblet Stokerkontrol version 3.2
Mit problem er, at udetemperaturen på stokerkontrol pludselig ikke vises på min pc. Det er den ellers altid blevet. Føleren er OK ( er tjekket) temperaturen vises også korrekt på fyrets boks.
Problemet opstod efter at Stokerkontrol blev gen installeret. Det er gjort et par gange uden at det har ændret situationen.
Spørgsmålet er om der er noget jeg ikke har aktiveret eller deaktiveret i opsætningen?
Har også observeret at vinduet med temperaturgraferne er blevet forandret - hele vinduet er blevet mere mørkt.
Afventer jeres tilbagemelding og på forhånd tak.
Med venlig hilsen FSJ
Mvh FSJ / Fjand

Offline BoinkUser

• Administrator
  • Top of the pop
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Problem med Stokerkontrol version 3.2
« Svar #1 Dato: Apr 30, 2016, 10:53 »
Jeg anvender en Stokerkontrol version 3.2 ( ja det er jo snart en ældre sag) men måske kan nogen hjælpe mig.
Mit Scotte fyr anvender en chip version 6.28. og hertil har jeg koblet Stokerkontrol version 3.2
Mit problem er, at udetemperaturen på stokerkontrol pludselig ikke vises på min pc. Det er den ellers altid blevet. Føleren er OK ( er tjekket) temperaturen vises også korrekt på fyrets boks.
Problemet opstod efter at Stokerkontrol blev gen installeret. Det er gjort et par gange uden at det har ændret situationen.
Spørgsmålet er om der er noget jeg ikke har aktiveret eller deaktiveret i opsætningen?
Har også observeret at vinduet med temperaturgraferne er blevet forandret - hele vinduet er blevet mere mørkt.
Afventer jeres tilbagemelding og på forhånd tak.
Med venlig hilsen FSJ

Hej Freddy

Inde under program opsætning kan du vælge kilde til din føler - prøv at se om den ikke skulle stå forkert og ret det til.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline freddy skov-Jensen

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Freddy Skov-Jensen
Sv: Problem med Stokerkontrol version 3.2
« Svar #2 Dato: Apr 30, 2016, 22:06 »
Godaften Jens.
Desværre har jeg ikke nogen steder i min programopsætning hvor der står noget om følere. Jeg formoder at du mener programopsætningen i stokerkontrol?
Det underlige er, at temperaturen vises på fyrets styreboks - displayet. Som om dataene derfra ikke hentes af Stokerkontrol. Og også at det tidligere har fungeret perfekt.
Jeg må evt. forsøge med en opgradering af Stokerkontrol.
Men tak for tippet.
Mvh FSJ
Mvh FSJ / Fjand