Forfatter Emne: forbrug eller overforbrug  (Læst 3356 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline idalazobuch

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
forbrug eller overforbrug
« Dato: Maj 08, 2016, 11:02 »
Hej alle.

Jeg er ny her og ny med pillefyr. Jeg er lige flyttet på landet hvor vores lejebolig har et blackstar 1016 pillefyr.

Jeg er endnu ikke blevet helt dus med fyret, men efterhånden og efter meget bøvl og mange justeringer, er asken kommet til at være mørkegrå og jeg har slået mig til tåls med det.

Umiddelbart forekommer det mig at fyret spiser rigtig mange piller. Det har brugt ca. 680 kg på en måned. Vores hus er 200 m2. Jeg har ikke så meget at sammenligne med, da vi kommer fra et lillebitte hus med naturgas. Nu kommer mit spørgsmål: Lyder det af meget i de erfarnes ører?

Jeg er i tvivl om hvordan fyret virker. Når vores radiator i huset står på fx. 3, og temperaturen stiger udenfor. Drosler fyret så ned af sig selv eller skal jeg slukke for det, eller fortsætter fyret i samme tempo og spilder den ekstra varme? Hvis der er nogen der har et website med denne slags info må i meget gerne dele.

Mvh Ida, wannabe pillefyrs-ekspert

Offline Ole S

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: forbrug eller overforbrug
« Svar #1 Dato: Maj 08, 2016, 11:35 »
Hej Ida
Umiddelbart lyder det forbrug lidt voldsomt, hvis det er den sidste måned. Men for at lave en klogere vurdering, skal man ha flere oplysninger, f.eks husets isoleringsgrad, generelle stand, antal personer.

Ja fyret drosler selv ned, da det er modulerende, hvilket du også kan se på styringen under drift.

Det anbefales altid at lave en grundig grundjustering af fyret.
Du kan læse nærmest alt relevant info på denne side, sæt igang der er til et par timer..  ;D

http://mhes.dk/
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline michael f

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +228/-181
  • NBE Support
« Svar #2 Dato: Maj 08, 2016, 18:42 »
Hej alle.

Jeg er ny her og ny med pillefyr. Jeg er lige flyttet på landet hvor vores lejebolig har et blackstar 1016 pillefyr.

Jeg er endnu ikke blevet helt dus med fyret, men efterhånden og efter meget bøvl og mange justeringer, er asken kommet til at være mørkegrå og jeg har slået mig til tåls med det.

Umiddelbart forekommer det mig at fyret spiser rigtig mange piller. Det har brugt ca. 680 kg på en måned. Vores hus er 200 m2. Jeg har ikke så meget at sammenligne med, da vi kommer fra et lillebitte hus med naturgas. Nu kommer mit spørgsmål: Lyder det af meget i de erfarnes ører?

Jeg er i tvivl om hvordan fyret virker. Når vores radiator i huset står på fx. 3, og temperaturen stiger udenfor. Drosler fyret så ned af sig selv eller skal jeg slukke for det, eller fortsætter fyret i samme tempo og spilder den ekstra varme? Hvis der er nogen der har et website med denne slags info må i meget gerne dele.

Hvilken styring  og version er det ?
( se det ved at slukke, tage strøm fra styringen, strøm på igen - så står det kortvarigt i display )
Er styringen på StokerCloud ?
Har du vejet piller af ?
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline Kenneth

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +1/-1
« Svar #3 Dato: Maj 11, 2016, 10:06 »
Hej alle.

680 kg til 200 m2 (isoleringsgrad????) er sikkert ok, da det har været koldt i foråret.
16 kw scotte ver. 6.14 opop 618 kedel. Kompressorrens. 25o m2 stuehus fra 1875 ok isoleret og renoveret. Brændeovn i stuen. Nu med 70 m2 ok isoleret tilbygning. Elpatron i VVB om sommeren.