Forfatter Emne: EcoHeat  (Læst 7321 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline larve86

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
EcoHeat
« Dato: Jul 12, 2016, 17:11 »
Hej....Nogen der har erfaring med Ecoheat træpillefyr ?
Scotte mini pillefyr 10 kw anlæg - Ca. 6 tons piller årligt til 125 kvm stueetage med fuld varme + fuld kælder!

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: EcoHeat
« Svar #1 Dato: Jul 12, 2016, 20:12 »
Hej....Nogen der har erfaring med Ecoheat træpillefyr ?

Da det dukkede op havde det nogle alvorlige børnesygdomme = nedbrændte fyr mm , ud over det blev utilfredse ejer truet med bål og brænd hvis de ytrede deres meninger  om fyret på div forum , men det er blevet bedre siden hen , hvor der er kommet nyt software og servisen er blevet bedre , du kan prøve på dette link http://www.stokerpro.dk/viewforum.php?f=203 der er en del brugere af fyret .
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne

Offline PellX21

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 39
  • Respekt optjent: +1/-0
  • GDS og KISS siden jeg blev husejer i 2007 :)
Sv: EcoHeat
« Svar #2 Dato: Jul 26, 2016, 20:34 »
Min nabo var desværre en af dem, der hoppede på fantabølgen - det endte med trusler på livet, advokater og pis og lort. Han fik skiftet til en bioheat, tror jeg det hedder, som han er meget glad for.

Det kan godt være at ekoheat fungerer fint nu, men både RTB og MGM ser efter min mening mere attraktive ud på alle parametre. Det var et af dem jeg ville kigge på, hvis jeg skulle skifte den gamle salamander.
Mvh PellX21 :)

140m2 energirenoveret hus 1947. Gulvvarme stueplan, 1ste sals toilet, 2 radiatorer 1ste sal, 60m2 værksted/fyrrum får spildvarme fra Pellx P21 på Salamander A. Røgvendere, indmuret trækregulator, røggas mellem 120-200 c, 500l topisoleret buffertank m. 6kw elpatron i toppen, tovejsventil og temperaturføler til varmt brugsvand via 110l metro-combi, aut. klima/shunt styring. Mafa-mini silo m. forhøjning/indhold 500l. Cyklon askesuger. 4.5kwp solceller 2012. Brændeovn 2016. Varmeforbrug 3-4 ton træpiller, ca 1 rummeter blandet træ og ca 1500kwh strøm om året.