Forfatter Emne: Tænde fyr på ekstern kontakt / gulvkreds  (Læst 3539 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline cch

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +4/-1
Tænde fyr på ekstern kontakt / gulvkreds
« Dato: Sep 28, 2016, 07:33 »
Hej. Er nu snart klar til at sætte mit Scotte fyr i drift. Har tænkt på at lade fyret stoppe og starte, når husets gulvkredse kalder på varme. Min Danfoss styring tænder og slukker gulvkredsens cirkulationspumpe, alt efter om der kaldes på varme. Her burde jeg jo kunne bruge de 220 V. til pumpen til at trække et relæ, der kortslutter "Ekstern kontakt" i styringen, så fyret starter, når gulvkredsen kalder på varme, og cirkulationspumpen starter ? Men jeg skal bruge et relæ, har i et bud på hvor jeg kan købe et henne, og hvilken type?
Jeg går ud fra at når VVB kalder på varme, så overstyrer denne funktion, selvom gulvkredsen ikke kalder på varme?
På forhånd tak
Mvh. Claus
Opvarmer ialt 234m2. 162 m2 bolig og 72 m2 garage
16Kw, Blackstar, Semirens, ver 10 styring, 500 liter silo, 150mm stålskorsten Metro 110L kombi VVB. 3 Vejs VVB. prioritering. Vejrkompensering
Stokercloud: https://stokercloud.dk/v3/#/ccnet/main-page
Returtemp, Røgtemp, Udetemp, VVB temp. Kompressor rens.

Offline kirkholt

• Beta tester
  • Guru
  • *
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Tænde fyr på ekstern kontakt / gulvkreds
« Svar #1 Dato: Sep 28, 2016, 07:52 »
Hej. Er nu snart klar til at sætte mit Scotte fyr i drift. Har tænkt på at lade fyret stoppe og starte, når husets gulvkredse kalder på varme. Min Danfoss styring tænder og slukker gulvkredsens cirkulationspumpe, alt efter om der kaldes på varme. Her burde jeg jo kunne bruge de 220 V. til pumpen til at trække et relæ, der kortslutter "Ekstern kontakt" i styringen, så fyret starter, når gulvkredsen kalder på varme, og cirkulationspumpen starter ? Men jeg skal bruge et relæ, har i et bud på hvor jeg kan købe et henne, og hvilken type?
Et hvert relæ der kan aktiveres af 220V kan bruges. På grund af spændingen bor det nok kunne indbygges. Det kan f.eks være 230V udgaven af dette:
https://www.greenline.dk/k/elartikler/tavlemateriel/kiprelae-og-kontaktor/p/relae-ac-1pol?search_id=2675744

Jeg går ud fra at når VVB kalder på varme, så overstyrer denne funktion, selvom gulvkredsen ikke kalder på varme?
Ja, det kan dog afhænge hvilken version din styring er?

mvh

Ole Kirkholt
https://stokercloud.dk/v3/#/kirkholt/main-page
16Kw Woody Comfort v10.0954
Sort NBE komfort kedel
Kompressorrens
3-vejs ventil og VVB

218 m2 villa - 15m fjernvarmerør - Fyr i garage
Årsforbrug ca. 7 ton.

Offline T-mek

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +10/-0
« Svar #2 Dato: Sep 28, 2016, 07:53 »
På forhånd tak

Hej

Prøv at kig i Danfoss styringen om ikke den har 2 relæ udgange, det er der mange af dem der har.

Offline cch

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +4/-1
« Svar #3 Dato: Sep 28, 2016, 15:28 »
Jeg tjekker først min Danfoss styring, kunne være fint, hvis der var en relæ udgang på den :-) Ellers må jeg bruge et relæ i stedet.
Mvh. Claus
Opvarmer ialt 234m2. 162 m2 bolig og 72 m2 garage
16Kw, Blackstar, Semirens, ver 10 styring, 500 liter silo, 150mm stålskorsten Metro 110L kombi VVB. 3 Vejs VVB. prioritering. Vejrkompensering
Stokercloud: https://stokercloud.dk/v3/#/ccnet/main-page
Returtemp, Røgtemp, Udetemp, VVB temp. Kompressor rens.