Forfatter Emne: Stokerkontrol VS Pillefyr prof ????  (Læst 6028 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jacobbendtsen

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 19
  • Respekt optjent: +0/-0
Stokerkontrol VS Pillefyr prof ????
« Dato: Apr 16, 2009, 14:18 »
Jeg er kommet i vildrede angående disse 2 programmer.
Hvis man køber pakken med stokerkontrol får man, serielkabel 10 m, styrechip ST202ecn (STMICROELECTRONICS - ST202ECN - DRIVER, RECEIVER RS232, DIP, 202    FARNELL 15 kr stk) og så selvfølgelig programmet stokerkontrol til ca 1200kr.

I denne pakke koster programmet ca 1000 kr!!!!.

Er programmet Pillefyr pro ikke lige så godt som stokerkontrol??
Jeg tænker bare at jeg da sagtens kunne bruge 1000kr til noget andet hvis jeg får det samme med pillefyr pro.

Eneste forskel som jeg ser det er at jeg med stokerkontrol får hele pakken på en gang og med pillefyr pro skal jeg enkeltvis købe kabel og styrechip ved siden af. Eller har jeg misforstået noget fuldstændigt

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Stokerkontrol VS Pillefyr prof ????
« Svar #1 Dato: Apr 16, 2009, 18:59 »
Hej,

Du har ret så langt at stokerkontrol koster ca. kr. 1.000,00 mere end Pillefyr Pro, men til gængæld kan du ikke være sikker på at Pillefyr Pro fungerer med din SW-version på brænderen.
Pillefyr Pro fungerer med SW-version 4.05 til 4.16, herefter understøtter Pillefyr Pro ikke kommunikation med NBE-brændere.

Hilsen
Michael

Jeg er kommet i vildrede angående disse 2 programmer.
Hvis man køber pakken med stokerkontrol får man, serielkabel 10 m, styrechip ST202ecn (STMICROELECTRONICS - ST202ECN - DRIVER, RECEIVER RS232, DIP, 202    FARNELL 15 kr stk) og så selvfølgelig programmet stokerkontrol til ca 1200kr.

I denne pakke koster programmet ca 1000 kr!!!!.

Er programmet Pillefyr pro ikke lige så godt som stokerkontrol??
Jeg tænker bare at jeg da sagtens kunne bruge 1000kr til noget andet hvis jeg får det samme med pillefyr pro.

Eneste forskel som jeg ser det er at jeg med stokerkontrol får hele pakken på en gang og med pillefyr pro skal jeg enkeltvis købe kabel og styrechip ved siden af. Eller har jeg misforstået noget fuldstændigt
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Kendub

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 310
  • Respekt optjent: +6/-4
    • Data:
Sv: Stokerkontrol VS Pillefyr prof ????
« Svar #2 Dato: Apr 16, 2009, 22:59 »
Jeg ville da klart vælge StokerKontrol.  Der er god, grundig og ikke mindst hurtig support, en konstant udvikling af softwaren, nem brugerflade og detaljerede grafer.

Offline jacobbendtsen

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 19
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Stokerkontrol VS Pillefyr prof ????
« Svar #3 Dato: Apr 17, 2009, 07:18 »
På min chip står der STC 4,99g.
Så udfra "MHES" svar med at Pillefyr pro kun kan bruges med versionerne 4,06-4,16, må jeg derfor antage at jeg med min chip 4,99 ikke kan bruge dette program.

Konklusionen er hermed givet.

PS Mange tak for hurtigt svar

Offline Svaleb

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 52
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Stokerkontrol VS Pillefyr prof ????
« Svar #4 Dato: Apr 18, 2009, 09:49 »
Desværre er det sådan !
Pillepro er et fint program, (det er stokerkontrol absolut også !).
Pillepro er, synes jeg, noget mere overskueligt og det er meget nemmere at følge fyrert "live".
Jeg synes også at lagringen af graf billeder er mere hensigtsmæsig i pillepro.
Jeg har efterhånden også en chip (4.99f) som ikke kan komunikere med pillepro og det er jeg faktisk ked af.
Jeg overvejer egentlig at stå af "chipræset" og gå tilbage til pillepro, som er alt rigeligt til mit brug ((så hvis nogen har en 4.16 i overskud ?).
Jeg ved bare ikke om den fungerer med trådløs forbindelse (som alligevel endnu ikke fungerer).
Hver af progammerne har deres fortrin, jeg mener den grafiske flade er bedre i pillepro.
En fordel ved stokerkontrol er at det fortsat bliver udviklet.
Det ved jeg desværre ikke om pillepro gør.
Men her ripper jeg vist op i noget gammelt bøvl med NBE.

Venlig hilsen

            Carl Erik
   
Biocomfort 24 (16) kw ver. 4.99f, Rocca p30-7, Trækstabilisator, interface