Forfatter Emne: Biodom, kender i det?  (Læst 28927 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
Sv: Biodom, kender i det?
« Svar #15 Dato: Dec 25, 2016, 14:40 »
Det er vel op til folk selv hvad de har lyst til at vise frem af fyr, og med den tone man fornemmer herinde omkring biodoms fyr, forstår jeg godt ingen har lyst til at kommentere , hverken ejere af fyret , eller for den sags skyld dem der sælger dem.  Derfor kan fyret jo bare godt nok, det er jo ikke alle der ønsker deres fyr online, eller at nørde i deres fyr, nogle ønsker bare et fyr der skal fyldes piller på , og tømmes for aske. Mvh. Carsten.
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: Biodom, kender i det?
« Svar #16 Dato: Dec 25, 2016, 22:17 »
Det er vel op til folk selv hvad de har lyst til at vise frem af fyr, og med den tone man fornemmer herinde omkring biodoms fyr, forstår jeg godt ingen har lyst til at kommentere , hverken ejere af fyret , eller for den sags skyld dem der sælger dem.  Derfor kan fyret jo bare godt nok, det er jo ikke alle der ønsker deres fyr online, eller at nørde i deres fyr, nogle ønsker bare et fyr der skal fyldes piller på , og tømmes for aske. Mvh. Carsten.
Hej Carsten er ikke klar over om du har læst alle indlæg grundigt  ^-^ ,men  Michael og Anders tilbød bla mig og vise fyret frem og endda skrevet med fed tekst , og det sagde jeg ja til , men har ingen ting hørt ,så  derfor er tonen måske blevet lidt hård , og måske berettiget , det må den enkelte selv vurdere  :-\ jeg syntes selv de har haft god tid til og svare , og finde et fyr der har kørt et stykke tid .                                                                                                                                                                                              De har heller ikke ville fortælle lidt om hvorfor det er så meget bedre en andre fyr , det eneste de stort set fortæller om det er at det er flot  ^-^
Og når man skriver i brochure at et Biodom21 passer til hus størrelse på imellem 60-250 m2 med en min ydelse på 6,1 kw syntes jeg ikke man er rigtig seriøs , det ville som jeg også nævner i første indlæg give mange start og stop ,i et lille hus , hvis jeg havde sådan et i kælderen vil jeg nok have 25 starter i døgnet og mit hus er et gammel hus fra 1946 på 146 m2
Mvh Bjarne
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne

Offline baggadap

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 274
  • Respekt optjent: +14/-2
Sv: Biodom, kender i det?
« Svar #17 Dato: Dec 25, 2016, 22:26 »
Jeg synes ikke jeg har været hård i tonen - kun nysgerrig. Jeg mangler også stadig svar på hvordan styring, brænder samt rens af kedel virker. Jeg er alt for nørdet til at godtage: "det passer sig selv" - jeg vil også vide HVORDAN :-)
Mvh Mathias
----
http://stokercloud.dk/dev/overmark.html
Styring V7, Samsung Galaxy Tab S, HTC One M7
Scotte 16 Kw på Alcon 6
MAFA Silo

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
Sv: Biodom, kender i det?
« Svar #18 Dato: Dec 26, 2016, 06:21 »
Ang. Mimimumsydelsen, så står Nbe. Fyr også til en højere ydelse end de kan stilles ned til, måske er det også tilfældet med de her biodom? Og i et marked hvor Nbe er markedsledende,og på "deres" eget forum, er det ikke nemt at sælge egne ideer. Så måske derfor de har trukket følehornene til sig igen. Der er jo også den mulighed at deres købere ikke er at finde herinde, da de fleste sværger til Nbe produkter, incl. Mig selv. :) og jo, jeg har læst alle indlæg.mvh.carsten
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline benny

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 135
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Biodom, kender i det?
« Svar #19 Dato: Dec 26, 2016, 13:57 »
synes nu ikke der er nogen herinde der har skrevet noget dårligt/hårdt, men man har jo lov at være ærlig...  fik at vide af min læremester at man altid skulle være ærlig.. 

men jeg venter stadig på den invitation de skrev om..

om ejere af fyret vil vise frem eller ikke er helt iorden, men det er nu rart at høre folks ærlige mening og ikke bare en sælgers.. dem har jeg mødt nok af der kun kan se deres produkt som noget der dur og når virkeligheden rammer har de alle mulige undskyldninger hvorfor det ikke lige dur som lovet..
 

Scotte 16kw på dor 16 kedel. 4.99 v styring

Offline baggadap

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 274
  • Respekt optjent: +14/-2
Sv: Biodom, kender i det?
« Svar #20 Dato: Dec 27, 2016, 18:10 »
Jeg sværger ikke til NBE alene, og jeg synes Biodom ser spændende ud. Men jeg er nødt til at vide hvordan det virker, og ikke bare at "det er det bedste og flotteste på markedet". At de ikke vil oplyse mig om dette synes jeg er ærgerligt, NBE forum eller ej.
Mvh Mathias
----
http://stokercloud.dk/dev/overmark.html
Styring V7, Samsung Galaxy Tab S, HTC One M7
Scotte 16 Kw på Alcon 6
MAFA Silo

Offline Michael og Anders

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Biodom, kender i det?
« Svar #21 Dato: Mar 24, 2017, 13:42 »
Hej Alle

Vi vil naturligvis gerne svare alle så godt som vi nu evner det, men desværre har vi ikke været på dette forum i temmelig lang tid. (Dette må vi heller blive bedre til at besøge jævnligt)

Vi inviterede den 23/11, alle interesserede til at se vores fyr i drift og til at få en snak om dem, men vi hørte ikke fra nogen af jer, hverken i form af et opkald eller en mail, så vi troede ikke at I var interesserede i det?

For overskuelighedens skyld svarer vi lige på de forskellige indlæg hver for sig.

Benny. Vi udbygger hele tiden vores net af forhandlere. Men vi registrerer ikke en forhandler på vores side før end han har besøgt os, eller vi har besøgt ham. De skal vide hvad det er de sælger og vi vil vide om de er seriøse.

Nogle af vores fyr ER virkelig flotte  :) Men det er selvfølgelig en smagssag hvad der er flottest. Men generelt siger både kunder og forhandlere at design og samlekvalitet ligger i den pænere ende for pillefyr.

Bjarne. Nej du kan ikke sidde omme på den anden side af jorden og se hvordan det går med vores fyr. Fabrikken vægter fokus på driftsikkerhed og enkelhed i hverdagen for ejeren. (men vi kunne da godt tænke os en app. fordi det er lidt sjovt at kunne følge med)

Virkningsgraden er målt hos DTI og hvis den virker lidt lav er det fordi det er den samme virkningsgrad som fyrene kan levere ude hos brugerne. Dette gælder desværre ikke alle kedler, hvilket kan ses ved at nogle kedler har angivet én virkningsgrad i DK og en anden i for eksempel Tyskland, hvor skorstensfejeren hvert år kontrollerer virkningsgraden hos forbrugerne. Virkningsgraden er i øvrigt den samme på vores kedler uanset om de leverer maks. eller minimums ydelse.

Vi lukker ikke i morgen! Men du har da ret i at det kan være et issue med hensyn til reservedele på nye mærker. Men fabrikken har mange år på bagen, så hvis ikke vi er der, er der nok en anden der overtager og ellers er det bare at kontakte fabrikken.

Der er 3 års garanti på alt i fyret, også tænderen, så det skulle gerne kunne holde til 25 starter i døgnet.

 Xkfc. Ja vi synes faktisk også at der generelt skrives pænt om os og vores fyr. Og tak for det!

Prøvningsattester med videre ligger på vores hjemmeside. Selvfølgelig skal man da være skeptisk overfor noget nyt. Der er jo desværre en del grimme fortilfælde, ikke mindst med et par Danske produkter.

Vi holder til i Middelfart og så har vi forhandlere rundt omkring i landet. Men giv os et ring så finder vi nok et fyr i nærheden af dig.
Vores BIODOM 27E har en integreret pilletank på 280L og det holder faktisk rimeligt lang tid, men det er selvfølgelig ikke 320L


Baggadap. Virkningsgraden er forskellig fra kedel til kedel, men det "mindst effektive" fyr vi har er BD21 som har en virkningsgrad på 91,0% ved laveste effekt. Dette er vel at mærke ude ved dig som forbruger og ikke kun under testforhold.

Resten bliver lidt omfattende at svare på i denne besked så det kommer som et indlæg for sig selv.

Skrot1. Vi vil faktisk gerne svare på de indlæg der kommer omkring vores fyr., så vi har ikke trukket følehornene til os.  :) Men vi vil ikke herinde henvise til kunder der har vores fyr installeret. Derfor undrede det os jo lidt at der ikke var nogen der henvendte sig efter vores invitation. Og ja det er præcis de kunder der vælger vores fyr. (og så dem der ikke vil ligne en skorstensfejer når de har renset deres pillefyr)
 
Vi håber at vi har fået svaret på det meste, men ellers siger I sikkert til. Vi vil fremover forsøge at være på dette forum hver uge for at se om der skulle være nye spørgsmål eller kommentarer.

Med venlig hilsen

Michael og Anders
Fyrxperten.