Kiggede lige på dine grafer og dit fyr bestiller godt nok en del. Hvor stort er fyret og er ydelsen sat korrekt. Jeg tænker hvis du kører 80-85% i dag kommer fyret til kort, hvis det begynder at blæse eller bliver endnu koldere.
Så også at du må have 3-vejs ventil, den kunne du måske med fordel bygge en Bypass på, så den kan fungere som en 2-vejs her om vinteren og 3-vejs om sommeren. (bypassen skal laves med en hane så den kan lukkes)
Problemet når dit fyr knap kan følge med og du laver VVB med 20-30% ydelse er der 70% kapacitet på fyret som du ikke benytter i den times tid det tager. Som det tager fyret 3-4 timer at indhente bagefter. Hvis huset og VVB fik varme samtidigt kunne fyret strække ben med 100% og vil ikke være bagud bagefter.
Den løsning har jeg. Jeg har så sænket tillægget ved VVB, så det ligner normal drift. Det tager så meget lang tid at lave VVB, men da huset får varme samtidigt og min VVB er på 300L (så den er ikke så nem at tømme), Med lille tillæg bruger VVB'en ikke så meget ydelse under opvarmning.