Forfatter Emne: Fejlmelding på min Woody.  (Læst 6413 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TimA.

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Fejlmelding på min Woody.
« Dato: Maj 15, 2009, 13:26 »
Hej folkens, jeg har et lillle problem med min brænder.
Har en 100-trins modulerende styring til min woodybrænder, monteret på en opop kedel, jeg købte den for godt et år siden og den har bare kørt perfekt, indtil for et par uger siden. Det startede med at den gik ud af sig selv (fejlmelding F1 på displayet), hvorefter jeg bare ville starte den igen normalt, men intet skete. nu har jeg så læst nogle forskellige indlæg her på siden men må konstaterer at intet virker. Når jeg slukker og tænder for fyret, smider den godt nok piller ind og den forsøger optænding eneste lille problem er el-tænderen bliver overhovedet ikke varm dermed ingen ild, jeg har renset hele brænderen(inkl. fotosensoren) uden held.

Nu er mit spørgsmål så: Er det El-tænderen (rød model) som er defekt og i så fald burde der så ikke komme en direkte fejlmelding på displayet evt. F5?

Offline jacobbendtsen

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 19
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Fejlmelding på min Woody.
« Svar #1 Dato: Maj 15, 2009, 13:49 »
Hey.
Kunne det ikke tænkes at det var din fotosensor som var gået i stykker?

Det er let at teste om det er denne. Tænd fyret og gå ind i den skjulte menu A4 lys til optænding og sæt værdien til 0 (standard 10).
Hvis det er fotosensor som er kaput vil fyret starte som det plejer også selvom sensoren ikke kan se ild. Selvfølgelig skal du hurtigst muligst købe dig en ny.

MVH Jacob


Offline TimA.

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Fejlmelding på min Woody.
« Svar #2 Dato: Maj 15, 2009, 15:20 »
Jo, men problemet er jo at fyret ikke vil starte uanset?, medmindre jeg selvfølgelig gør det manuelt.


Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Fejlmelding på min Woody.
« Svar #3 Dato: Maj 15, 2009, 20:56 »
Hej Tim,

Din brænder er nok ikke en Woody, men derimod en Scotte.
Forskellen er displayet på styringen, Woody har et rigtigt tekstdisplay med klar-tekster, Scotte har et display med 4 tal/karakterer.
Fejlmeldingen på dit display er F, som betyder at styringen ikke ser ild (fotosensoren ser ingen lys).
F kan optræde under drift, hvis lysnineauet kommer under setpunktet i menupunkt A, eller efter forsøg på opstart, uden succes.

I dit tilfælde sker det efter mislykket opstartsforsøg.

Du skriver at din el-tænder overhovedet ikke bliver varm, så det er sandsynligt at det er den der er defekt.
Specielt når du kan få liv i dyret ved at tænde op manuelt (sikkert med en spritblok).

Derfor - skift el-tænderen.

Hilsen
Michael

Hej folkens, jeg har et lillle problem med min brænder.
Har en 100-trins modulerende styring til min woodybrænder, monteret på en opop kedel, jeg købte den for godt et år siden og den har bare kørt perfekt, indtil for et par uger siden. Det startede med at den gik ud af sig selv (fejlmelding F1 på displayet), hvorefter jeg bare ville starte den igen normalt, men intet skete. nu har jeg så læst nogle forskellige indlæg her på siden men må konstaterer at intet virker. Når jeg slukker og tænder for fyret, smider den godt nok piller ind og den forsøger optænding eneste lille problem er el-tænderen bliver overhovedet ikke varm dermed ingen ild, jeg har renset hele brænderen(inkl. fotosensoren) uden held.

Nu er mit spørgsmål så: Er det El-tænderen (rød model) som er defekt og i så fald burde der så ikke komme en direkte fejlmelding på displayet evt. F5?
« Senest Redigeret: Maj 16, 2009, 17:57 af MHES »
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline TimA.

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Fejlmelding på min Woody.
« Svar #4 Dato: Maj 16, 2009, 12:23 »
Det vil jeg så prøve, nogen anelse om hvor man finder dem billigst, synes at 372,50 inkl lev. er en anelse for dyrt ved vvs-experten i børkop.

Offline thoken

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 85
  • Respekt optjent: +3/-3
Sv: Fejlmelding på min Woody.
« Svar #5 Dato: Maj 16, 2009, 17:45 »
Det vil jeg så prøve, nogen anelse om hvor man finder dem billigst, synes at 372,50 inkl lev. er en anelse for dyrt ved vvs-experten i børkop.


Hej!
Her er en noget billigere pris på stumper til woody/scotte:
http://q-pro.dk/index.php?cPath=55&osCsid=lurm6k0labc4s6i426bsnen7i5


mvh thoken
scotte/dor 10kw, trækstabilisator, stokerkontrol, alpha pro pumpe, 140 m2 hus

Offline Ozon

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Fejlmelding på min Woody.
« Svar #6 Dato: Maj 17, 2009, 15:16 »
Hvis du skifter din el-tænder, skal du muligvis ændre justeringen i den skjulte menu, af hvor lang tid og og med hvor stor effekt el-tænderen skal køre.
Jeg skiftede, efter 2 års brug, min el-tænder for et par måneder siden.
Den gamle var med røde ledninger, den nye med hvide ledninger.
Det jeg ikke fik at vide ved købet var, at den gamle var på 350 watt og den nye på 200 watt. Så da jeg kørte videre med den gamle justering, oplevede jeg en mængde fejl, hvor pillerne ikke var blevet antændt.
Min gamle justering lød på 5 min ved 80 % effekt. De nye værdier, som blev anbefalet af vvs-eksperten i Børkop (de har et skilt med værdierne stående på disken), lyder for en 200 watt´er på 9 min ved 100 % effekt.
Denne indstilling har endnu ikke givet fejltændinger.
Og så skulle en 200 watts tænder leve længere end en 350´er.


mvh Ozon
16 kw Scotte fra 2006, nu med Woody 6.24 styring.
160 kvm hus årgang 1910.
Årsforbrug 6,5 - 7,5 ton

Offline thoken

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 85
  • Respekt optjent: +3/-3
Sv: Fejlmelding på min Woody.
« Svar #7 Dato: Maj 18, 2009, 05:26 »
Hvis du skifter din el-tænder, skal du muligvis ændre justeringen i den skjulte menu, af hvor lang tid og og med hvor stor effekt el-tænderen skal køre.
Jeg skiftede, efter 2 års brug, min el-tænder for et par måneder siden.
Den gamle var med røde ledninger, den nye med hvide ledninger.
Det jeg ikke fik at vide ved købet var, at den gamle var på 350 watt og den nye på 200 watt. Så da jeg kørte videre med den gamle justering, oplevede jeg en mængde fejl, hvor pillerne ikke var blevet antændt.
Min gamle justering lød på 5 min ved 80 % effekt. De nye værdier, som blev anbefalet af vvs-eksperten i Børkop (de har et skilt med værdierne stående på disken), lyder for en 200 watt´er på 9 min ved 100 % effekt.
Denne indstilling har endnu ikke givet fejltændinger.
Og så skulle en 200 watts tænder leve længere end en 350´er.


mvh Ozon




Hej!
Helt rigtigt, man skal huske de rigtige indstillinger,
her er de: http://nordjyskbioenergi.noweb.dk/assets/Indstilling%20af%20El%20tænder%203%20typer.doc


mvh thoken
scotte/dor 10kw, trækstabilisator, stokerkontrol, alpha pro pumpe, 140 m2 hus