Hej Alle.
Så er det endeligt kommet så langt at det 15år gamle scott v.4.99 pilefyr skal skiftes ud. ( til sommer

) Og jeg havde gået og regnet med at det skulle bare være et RTB v.10 men gudhjælpen om der så ikke er kommet et v.13 nu

Så nu er mit spørgsmål.
Skal jeg gå efter sidste nye, fordi det bare er det nye, eller er en V.10 alt rigeligt og forskellen faktisk ikke så stor?
Er der noget som er must have i V.13 som V.10 folk ikke har og ikke kan få?
Som i nok kan høre er jeg nooby, men har brugt en del tid på at sætte mig ind i den styring min far har avet mig (V4.99) og vil gerne nøjes med at skulle sætte mig ind i den nye styring (V.10 eller V13) og ikke bruge så meget energi på styringer jeg ikke ender med at bruge alligevel.
Lidt info om huset:
Det er semi godt isoleret, nuværende pille forbrug er på 11tons om året. (der fyres kun vinter) der er ca. 50/50 gulvvarme og radiator varme. Og det samlet areal er på 180Kwm.
Jeg planlægger ud i fremtiden at tilføje gulvvarme til mit værksted, som er ca. 80-100kwm. der skal ikke være buller varmet men kan jeg holde 10-12 grader der ville det være rigtig fint.
Med de oplysninger skal jeg så gå efter et 10KW eller 16KW fyr?
En sidste ting, jeg kan købe RTB med en del rabat, RTB v.13 kan jeg få med iltstyring og kompressor kun få tusinder kroner dyre end V.10 som er uden Iltstyring, som jeg ved kort læsning på siden her kan læse er en kæmpe (facebook tommel op) Er det vær at satse på V.13? Jeg er ikke pillefyr nørd og kommer nok aldrig til at være det, så er V.10 nok?
Håber i kan og vil hjælpe lidt med mine spørgsmål og jeg svare selvfølgelig gerne på jeres vis i mangler lidt info for at kunne hjælpe. (men oplyser ingen priser og rabater

)
MVH
Martin