Hej,
vil bare svare på trådstarterens spørgsmål: ja, jeg har den 22.02.17 om morgen konstateret samme problem med en knækket snegl og knækket var ved kontaktled ved motor. Sneglen er fabriks-monteret i 320 kg "sammenbygget" silo med RTB'en
Løsning denne gang: kontaktet leverandøren der så laver en udskiftning dagen efter. Det er stadigt under garantien - anlægget er installeret 22.09.16!
Sneglen har kørt ca. 4700 kg piller.
Og, ja NBE må jo kende til problemet, for som montør siger, skal han jo have ombytning af sneglen plus udgifter til arbejdsløn m.m. dækket.
Jeg er meget enig med dannidines om at det er producentens ansvar at udstyret fungerer efter hensigten.

Postet af: dannidines
« Dato: Mar 05, 2017, 08:06 » Indsæt citat
Jeg har hørt om ombyt indenfor garantien. Men såfremt tendensen er på mange fyr af samme type, så er der evt. tale om konstruktionsfejl, måske mere sandsynligt, en modelrække med dårlig komponent fra underleverandør.
Begge dele et producent ansvar 
Postet af: MG
« Dato: I dag ved 17:52 » Indsæt citat
Det er ihvertifald surt og de er jo ikke billige når garantien er væk.. har hørt om en der har skiftet den 6 gange til sidst så skiftede han til anden beholder.. sku ikke iorden
Efter at sneglen knækkede har jeg søgt på nettet og har fundet ret mange der har oplevet det samme især i perioden fra efteråret 2016 og til nu. Dette er meget bekymrende, da jeg har netop investeret i RTB'en idet NBE jo markedsfører sig med danskproduceret produktet, der er produceret og kvalitetssikret på eget fabrik!
Jeg har tegnet udvidet garanti på 36 mdr. - men forventer klart at NBE finder en mere holdbare løsning end kun ombytning. Hvis sneglen går i stykker efter nogle få 1000 kg piller kan dette blive meget dyrt i det lange løb - hvilket bare ikke er i orden!
RTB'en er jo NBE's topmodel og det kan ikke være rigtigt at det er kunden der skulle til at betale for denne fejlkonstruktion/ringe kvalitet af ekstern snegl. Det er jo kun rimeligt at NBE tilbagekalder/ombytter de svage snegle - således at kunderne få den kvalitet og holdbarhed de har betalt for

Mvh, drb