Forfatter Emne: Igen igen - slagger på herd, rens og kompressor rens  (Læst 3095 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mogger

• Guru
  • Respekt optjent: +0/-0
Hej godt folkens,

Synes mit ellers udemærkede fyr driller lidt i tiden.
Kører drift ml kl 5 og 23 pt. Når fyret så skal starte om morgenen hænder det jeg får en alarm på optændingen. Har mistænkt den til store kage der ligger på herden for at blokere hullerne.

Jeg har rens sat til hvert 10 min, 3 sek, 45%
Kompressor rens hvert 10 kg, fuld smadder 6 sek. ( hvilket af til medvirker til ny optænding)

Ingen fyr og deres tilhørende huse er jo ens, men vil gerne høre hvad andre har gjort for at komme disse 'kager' til livs. Kan det måske være selve forbrændingen jeg skal have justeret ind? (Tænker på blæs v 10,50 & 100)

Go aften
10 kw scotte, BS 1016, 2 vejs VVB priotering, komp.rens,
V7 styring og 1 enkelt trækstabilisator.
Opvarmer 156 kvm
En stor silo på 500 l, da jeg er doven og har plads....
http://stokercloud.dk/dev/showgraph.php?mac=mogger

Offline Frank Chr.

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +33/-3
Sv: Igen igen - slagger på herd, rens og kompressor rens
« Svar #1 Dato: Mar 13, 2017, 23:06 »
Nu har jeg ikke selv kompressor rens, men havde jeg, vil jeg da mene at herden bør blæses fuldstændig ren, sådan at der skal en ny optænding til hver gang. 

Hvis du har så meget askekage skal der helt sikkert justeres på blæserluften.  :)
« Senest Redigeret: Mar 13, 2017, 23:45 af Frank Chr. »

Offline Hjemme teori

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Igen igen - slagger på herd, rens og kompressor rens
« Svar #2 Dato: Mar 14, 2017, 15:24 »
Nu har jeg ikke selv kompressor rens, men havde jeg, vil jeg da mene at herden bør blæses fuldstændig ren, sådan at der skal en ny optænding til hver gang. 

Hvis du har så meget askekage skal der helt sikkert justeres på blæserluften.  :)

Ja jeg ville nok fejlsøge kompressorens, rør og slanger samt indstillinger.

Med V7 software har det vist aldrig været meningen at driften skulle kunne fortsætte. Det var under de gamle V6 at det blev forsøgt, med blandet succes.
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt