Forfatter Emne: Problemer med styringen når den går i/fra VVB drift  (Læst 2753 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hex6

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
Hej alle.

Jeg syntes det ser mærkeligt ud hver gang mit fyr begynder at producer varmt vand (se billede)
Reguleringen bliver reset og den hopper fra en effekt på måske 50% ned til 10 % og køre så op igen. Dette giver en meget ustabil styring og det giver lidt problemer med afbrændingen af pillerne.

Jeg har sat VVB minimum effekt på 25% derfor ses faldet ikke så voldsomt ud når den går i vvb drift, men der må være en bedre løsning. ???

jeg syntes det er et nyt problem der er kommer, jeg tror ikke at jeg har haft problemer med dette førhen, har næsten lige opdateret mit fyr fra 522 til 651, er der fejl i den nye styring?   

https://stokercloud.dk/v3/#/hex6/main-page

Offline xkfc

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +176/-24
    • mit fyr
Sv: Problemer med styringen når den går i/fra VVB drift
« Svar #1 Dato: Mar 16, 2017, 07:28 »
Det ser kun ud til at det er et problem når vvb belastes hårdt, alle de gange vvb toppes op, er der ingen problemer.

Jeg gætter på at det er et PI problem.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline hex6

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
« Svar #2 Dato: Mar 16, 2017, 07:42 »
Hvad tænker du når du siger det er PI problem, er det PI regulatoren for VVB der er problemet? eller er det kedel reguleringen? (syntes ellers endelig at den er blevet "ok" stabil har kæmpet med den en del her på det sidste, efter skift af træpiller)

Offline xkfc

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +176/-24
    • mit fyr
« Svar #3 Dato: Mar 16, 2017, 08:28 »
Ja, det må være VVB PI der giver udslagene.

Fyret hæver vandtemperaturen så hurtigt at regulatoren ikke når at falde på plads, men det er jo kun når du har brugt noget af det varme vand, problemet er der jo ikke når der toppes op.
Der skal nok eksperimenteres med PI for at finde det optimale.

Men det er ikke nemt når der pludselig kommer en større mængde koldt vand retur, der vil altid være udsving.

Nu har du indsat et micro lille bitte udsnit af dine grafer, prøv hellere at se det i det store billede, og der kører dit fyr jo fint. Det er heller ikke sikkert at fyret når at reagerer fysisk, så selv om fyret lige siger 10% kan der godt være mere gang i brænderen. Graferne reagere ofte hurtigere end brænderen.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html