Forfatter Emne: Kan ikke få forbindelse til Stoker Cloud  (Læst 1668 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline knold51

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Kan ikke få forbindelse til Stoker Cloud
« Dato: Maj 29, 2017, 12:29 »
Er der mon nogen der kan gennemskue hvorfor jeg ikke kan få mine data vist på Stoker Cloud. Jeg har et lidt "Old School" system vil mange sikkert mene, med en Scotte 6.32 styring forbundet med  et USB/seriel port adapterstik til en fyrrumscomputer med Windows XP sp3 og Stoker Kontrol ver. 3.1.

Jeg har fin forbindelse fra styringen til computeren og kan styre alt fra den.

Jeg har kablet Internet fra computeren og det virker også fortrinligt og jeg har en profil på Stoker Cloud, men får meddelelsen: "Ikke forbundet! Din styring er ikke forbundet for øjeblikket. Tjek forbindelsen." når jeg logger ind.

Det har tidligere fungeret upåklageligt i flere år og jeg har kunne betjene mit fyr fra en hvilken som helst computer, bare den havde net.

Fyrrums computeren døde så for et års tid siden og det er endnu ikke lykkes mig at få forbindelse til Stoker Cloud med den nye.  :(

Jeg kan knap huske den lange liste af ting jeg efterhånden har forsøgt, så det bliver I sparet for. :-)
Scotte 10Kw OPOP Black Star 20 85 m2 v6.32

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Kan ikke få forbindelse til Stoker Cloud
« Svar #1 Dato: Maj 29, 2017, 12:36 »
Er der mon nogen der kan gennemskue hvorfor jeg ikke kan få mine data vist på Stoker Cloud. Jeg har et lidt "Old School" system vil mange sikkert mene, med en Scotte 6.32 styring forbundet med  et USB/seriel port adapterstik til en fyrrumscomputer med Windows XP sp3 og Stoker Kontrol ver. 3.1.

Jeg har fin forbindelse fra styringen til computeren og kan styre alt fra den.

Jeg har kablet Internet fra computeren og det virker også fortrinligt og jeg har en profil på Stoker Cloud, men får meddelelsen: "Ikke forbundet! Din styring er ikke forbundet for øjeblikket. Tjek forbindelsen." når jeg logger ind.

Det har tidligere fungeret upåklageligt i flere år og jeg har kunne betjene mit fyr fra en hvilken som helst computer, bare den havde net.

Fyrrums computeren døde så for et års tid siden og det er endnu ikke lykkes mig at få forbindelse til Stoker Cloud med den nye.  :(

Jeg kan knap huske den lange liste af ting jeg efterhånden har forsøgt, så det bliver I sparet for. :-)

Hej,

Du skal opgradere til StokerKontrol 3.50, der er ikke cloud i den version du kører med. Herefter skal du udfylde program opsætning side 3 - under feltet StokerCloud med dit brugernavn og dit kodeord.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline knold51

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Kan ikke få forbindelse til Stoker Cloud
« Svar #2 Dato: Jun 04, 2017, 10:23 »
Tak for tipset Jens. Det ledte mig jo straks på sporet. ;-) Viser sig at jeg havde en version 3.20 liggende i mit software bibliotek og at det er den jeg har kørt med og at den er tilstrækkelig. Det havde jeg lige glemt.  ::)
Alt er nu ved det gamle igen så tak for hjælpen.  ^-^
« Senest Redigeret: Jun 04, 2017, 10:28 af knold51 »
Scotte 10Kw OPOP Black Star 20 85 m2 v6.32