Forfatter Emne: Internetproblem på ny v7 styring LØST  (Læst 1738 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ørholm

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 35
  • Respekt optjent: +1/-1
Internetproblem på ny v7 styring LØST
« Dato: Aug 11, 2017, 14:49 »
[Hej

Efter sidste uge fatale lynnedslag i vores hus, var Allan fra Hedestoker hurtigt til at sende en ny styring. Man kan ikke får V10 mere, så det er en V7. Intet problem. Rent driftmæssigt virker alt, som det skal. Dog driller internet forbindelsen. Jeg har oprettet en ny profil . detdanskeschweiz på min styring 34921.
Når jeg går ind på Stokercloud.dk kan jeg ikke se den på kortet. Siden står blot og søger. I tekst feltet kan jeg se, at den finder detdanskeschweiz, når jeg søger på anlæg 34921. Så ingen on line data den vej.
Til gengæld kan jeg via NBE's App se min on line data vedr driften på fyret, så forbindelse må der jeg være.

Der er naturligvis genstartet, samt ventet et døgns tid og alt der.

Har I løsningen ?

mvh Uffe
« Senest Redigeret: Aug 11, 2017, 21:27 af Ørholm »

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Internetproblem på ny v7 styring
« Svar #1 Dato: Aug 11, 2017, 19:33 »
Jeg kan se data. Så du søger nok bare på stokercloud V2. Du skal have fat i V3 (det blev rykket fra og med styring version x.x651)

https://stokercloud.dk/v3/#/34921/main-page

Og med app'en vil du hjemmefra, ikke skulle på internettet for at snakke med styringen, det foregår faktisk bare på dit lokalnet. Hvilket jo er smart, når du mister internetforbindelsen! så kan du stadig snakke med styringen.
« Senest Redigeret: Aug 11, 2017, 19:43 af Hjemme teori »
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline Ørholm

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 35
  • Respekt optjent: +1/-1
Løst: Internetproblem på ny v7 styring
« Svar #2 Dato: Aug 11, 2017, 20:46 »
Tak for det.
Ja, dit link virker og jeg kan se at der er sket lidt udvikling her, min gamle styring kom på i 2014.
Og jeg har kun prøvet App'en herhjemme, så den har jo bare kørt på wifi.

god week-end


Offline J-B

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 157
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Internetproblem på ny v7 styring LØST
« Svar #3 Dato: Aug 12, 2017, 02:06 »
Prøv at logge på din gamle styring på stokercloud og fjern at den skal vises på kortet.
Så burde din nye styring være den eneste på adressen, i stedet for 2 markeringer der ikke kan vælges.