Forfatter Emne: Hestemøg/bio brændsel til salg  (Læst 14137 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hestengen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
Hestemøg/bio brændsel til salg
« Dato: Okt 10, 2017, 10:49 »
Jeg går i tankerne om at udskifte fyret til et der kan køre og tørre hestemøg, -og jo det kan både lade sig gøre og bliver helt lovligt.  ;)

Der bliver en stor mængde tørret materiale (ligeså tørt som træpiller) som derfor skal sælges og her kommer mit spørgsmål så.

Vil det være noget folk vil være interesseret i, hvis prisen er rigtig.?

Det giver lidt mere aske, men jeg ville selv gerne køre med det, hvis jeg kunne spare en del på varmeregningen.

Brandværdi: 4,5 kW pr. Kg.
Askeindhold: 1-9%


Mvh Lasse

Offline niels123

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 226
  • Respekt optjent: +4/-3
Sv: Hestemøg/bio brændsel til salg
« Svar #1 Dato: Okt 10, 2017, 17:15 »
Hestemøg består af 85% hø og græs og begge dele er næsten ikke til at brænde, selv knastørt hø kan ikke brænde.
Har du derimod halmpiller vil det være interessant til nogle typer af fyr dog mest Stoker hvis du spørger mig.

Mvh Niels
RTB 10 kw version 7.0674 incl ilt sonde. 230m2
9000 kg pr år

https://stokercloud.dk/v3/#/niels123/main-page

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4444
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Hestemøg/bio brændsel til salg
« Svar #2 Dato: Okt 10, 2017, 21:51 »
Jeg går i tankerne om at udskifte fyret til et der kan køre og tørre hestemøg, -og jo det kan både lade sig gøre og bliver helt lovligt.  ;)

Der bliver en stor mængde tørret materiale (ligeså tørt som træpiller) som derfor skal sælges og her kommer mit spørgsmål så.

Vil det være noget folk vil være interesseret i, hvis prisen er rigtig.?

Det giver lidt mere aske, men jeg ville selv gerne køre med det, hvis jeg kunne spare en del på varmeregningen.

Brandværdi: 4,5 kW pr. Kg.
Askeindhold: 1-9%


Mvh Lasse

Har du test certifikat, eller hvad ligger til grund for dine oplysninger, og hvilke fyr er det testet på?

Og hvad er årsagen til at du ikke selv kan spare på varmeregningen ved at benytte eget brændsel?
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Hestengen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Hestemøg/bio brændsel til salg
« Svar #3 Dato: Okt 11, 2017, 11:10 »
Hestemøg består helt korrekt mest af hø eller græs, men tørt så brænder det helt faktisk super godt og helt på niveau.

Fyret som skal tørre møget (og varme ca. 400 m² op) kører selv på det tørre møg, men det kan tørre langt mere end det skal bruge.

Derfor er der en del som skal sælges og derfor dette indlæg.

Og det er testet efter alle kunstens regler. -det er ikke mig som laver løsningen, det er en producent. Jeg står bare med en stor mængde bio-brændsel som skal sælges.

   

Offline Hilde

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Hej
Sv: Hestemøg/bio brændsel til salg
« Svar #4 Dato: Feb 27, 2018, 11:33 »
Er det aktuelt i øjeblikket?
Mvh
Hilde Almås
Skype: hilde.allm
Web: vogueplay portal