Forfatter Emne: Hvad gøre jeg galt da  (Læst 14752 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Skatemus

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +25/-33
Sv: Hvad gøre jeg galt da
« Svar #30 Dato: Jan 31, 2018, 17:53 »
Ok tak har nu  en ok aske men lidt sort stumper i asken
Huset 168 kvm 2 plan 2 voksen 2 børn
Fyret 16 kw med 3 vejsventil med føler i vvb
v7 Styring.
Forbrug ca. 8 tons årliget
2 stk trækstabilsatore
http://www.stokercloud.dk/dev/sigurt.html

Offline Hjemme teori

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +76/-5
« Svar #31 Dato: Jan 31, 2018, 19:10 »
Hej Torben

Jeg har tabt tråden, det første indlæg handler om regulering og du bliver ved med at vende tilbage til forbrænding.

Tror du ikke bare du skal læne dig tilbage og nyde varmen?
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline Skatemus

• Top of the pop
« Svar #32 Dato: Jan 31, 2018, 19:44 »
Jo det gør jeg men det var om du evt havde en idé til de sortepiller
v7 Styring.
2 stk trækstabilsatore

Offline Skatemus

• Top of the pop
« Svar #33 Dato: Feb 02, 2018, 15:08 »
Pu ha en tro jeg at jeg har styr på blæsen men har observeret at fyret har svært ved regulering oplever det går meget langsomt med at kom i sving har forsøgt opdatering forgæves her gik fyret helt ud af trip i forhold til flammen ider modtages
v7 Styring.
2 stk trækstabilsatore

Offline Hjemme teori

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
« Svar #34 Dato: Feb 02, 2018, 17:22 »
Pu ha en tro jeg at jeg har styr på blæsen men har observeret at fyret har svært ved regulering oplever det går meget langsomt med at kom i sving har forsøgt opdatering forgæves her gik fyret helt ud af trip i forhold til flammen ider modtages

Torben den beskrivelse er simpelthen for vag. Du må blive meget mere specifik!

Ord som "svært" , "ud af trip", "oplever det går meget langsomt" og "forsøgt opdatering" kan vi ikke hjælpe med, det er alt for relativt og uspecifikt!
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse

Offline Hjemme teori

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
« Svar #35 Dato: Feb 02, 2018, 18:54 »
Jeg blev lige nysgerrig, så kiggede i din log.  ^-^ ^-^ ^-^ ^-^ ^-^ O0 O0 O0 O0 O0

Prøv at læse alle de gode råd du har fået i denne tråd. Du vælger stadig at overhøre dem alle og laver en gang håndholdt fyr justering igen. Nogle få minutter efter du har opdateret.

Jeg har aldrig stillet blæsertal Pga. en opdatering og vi kan lige prøve en håndsoprækning om andre har?

Så længe du ikke følger vores råd og bliver ved med at vende tilbage med de samme problemer, har jeg svaret på din overskrift. At det er det du gør galt.

Sidste 2 råd jeg gav var at opdatere (for at løse dit problem med regulering efter VVB) og læne dig tilbage og nyde varmen.

Du opdaterede,  men undlod at læne dig tilbage og nyde varmen. Derimod stillede du vildt på fyret (håndholdt) og valgte så at nedgradere. Jeg vil gå så langt som at sige at det er spild af din og desværre også vores tid. Så derfor vil jeg vælge ikke at svare yderligere i denne tråd.

Så også at du opdaterer afvejningen uden at lukke ned og veje af og stiller så blæseren samtidigt. Dvs. du roder med adskillige parametre samtidigt, uden at få resultatet fra en eneste af dem, før du stiller på noget mere.
Torben så forstå det dog - den metode virker ikke!!!!!!!
« Senest Redigeret: Feb 02, 2018, 19:04 af Hjemme teori »
- Mvh Sophus

Offline Skatemus

• Top of the pop
« Svar #36 Dato: Feb 02, 2018, 19:43 »
Jeg har som sagt forstådet jeg bud skab har forsøgt opdatering og nok lidt banik da jeg kom over til fyret og det kører i 55 procent drift her igen flamme gik så tilbage til forrige opdatering som det køre med nu og blæsen er sat til 19-28-37 og jeg kan som sagt ikke stille på p-led og i-led som der er forslået og som jeg har skrevet oplever jeg at det ikke regtigt vil regluer sig i forhold til varme behovet ?
v7 Styring.
2 stk trækstabilsatore

Offline Hemhems

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +5/-0
« Svar #37 Dato: Feb 02, 2018, 21:47 »
PI indstillinger kan man ikke bare indstille og 10 min efter vil fyret regulere derefter, det tar 1 dag eller 2 før man ser hvordan fyret tar imod det..

PI kan kun regulere inden for visse rammer, og kan ikke bare regulere 5c og eller ned f.eks indenfor få sekunder eller minutter mens du står og venter og kigger efter det..

Lad nu de forskellige indstillinger være, og tag 1 af gangen som HT skriver, vi andre kan sku heller ikk hitte rundt i 3-5 forskellige indstillinger af gangen og tro man kan finde den røde tråd..
100m2 i 2 plan fra 1924 - radiatorer only.
Scotte 10kw - V7 - BS20 Kedel
Smedegaard Simflex 25/60
3 Vejs ventil - Vølund QMC100
Kompressor Rens og Senco 1010 kompressor
70 cm isoleret 130mm - Isokern skorsten+trækstabilisator
https://stokercloud.dk/v3/#/hest/main-page