Forfatter Emne: RTB 10 Kw danner slagger.  (Læst 1853 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jesper Arning

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +0/-0
RTB 10 Kw danner slagger.
« Dato: Mar 05, 2018, 14:10 »
Jeg forsøger at komme nogle slagger til livs på min fars RTB 10Kw.

Det var i først omgang meget slemt så jeg hævede ilt % over det hele, fra 10 til 100%.
Det er nu blevet bedre, men der er stadigt slagger og jeg vil mene de dannes i området imellem 50 og 100% ydelse.

Lige nu oplever jeg det i mine øjne temmeligt besynderlige at blæseren kører ved samme hastighed ved både 50 og 100%, hvis jeg altså skal forsøge at justere O2 styringen.

I kan se fyret her:
https://stokercloud.dk/v3/#/barning/main-page

Hvor vidt de sidste justeringer har hjulpet ved jeg af gode grunde ikke endnu da de lige er afsluttet men ..

Hvorfor har jeg problemer med at få ilt% ned ved 100% drift og hvorfor ender blæser ved 50 og 100% drift med at være ens?

En lille sideting, kan jeg få fyret til at køre aske ud med sneglen oftere end de 10 kg den står på standart?


Offline niels123

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 226
  • Respekt optjent: +4/-3
Sv: RTB 10 Kw danner slagger.
« Svar #1 Dato: Mar 05, 2018, 14:37 »
Hej Jesper
Du kan ikke ændre de 10 kg, ved askerens men kun hvor ofte du vil lave kompressorens.
Mht blæser burde du vel ha lidt højere ved 100% end ved 50% eller lavere ved 50 end 100 hvis man kan sige det sådan.
Men du skal sørge for at lave en afvejning og derefter justere forbrændingen på alle 3 trin 10% 50% 100% med ilt styringen på vis og så køre på hvert trin i Ca 20 min men husk at låse effekten inden på de 3 trin og så ellers justere blæser til det passer med din indstilling for ønsket ilt.
Skal det være
RTB 10 kw version 7.0674 incl ilt sonde. 230m2
9000 kg pr år

https://stokercloud.dk/v3/#/niels123/main-page

Offline Jesper Arning

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: RTB 10 Kw danner slagger.
« Svar #2 Dato: Mar 05, 2018, 14:44 »
Det er det jeg har gjort, men jeg har ikke stået på hvert trin i 20 minutter.

Altså afvejet piller, justeret 10 - 50 - 100. Det gjøre jeg igår.
I dag var der så stadigt slagger i askeskuffen og jeg kan se fyret har kørt i området 50 - 100% så jeg hævede ilt procenten igen, men især i dag ender blæseren ved 100% i samme område som ved 50%. I går havde jeg større problemer med overhovedet at få ilt% ned til de vist nok 9,5 jeg havde sat den til.


Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: RTB 10 Kw danner slagger.
« Svar #3 Dato: Mar 05, 2018, 15:29 »

Men du skal sørge for at lave en afvejning og derefter justere forbrændingen på alle 3 trin 10% 50% 100% med ilt styringen på vis og så køre på hvert trin i Ca 20 min men husk at låse effekten inden på de 3 trin og så ellers justere blæser til det passer med din indstilling for ønsket ilt.
Skal det være

Det gjorde jeg på min, så kom det da først til at køre af helvede til.

Jeg fik dog ikke slagger men en utroligt masse uforbrandte piller og et stigende forbrug.

Jeg skrev et indlæg udfra slagger som jeg forstår dem men slettede igen da jeg ikke var sikker på det var slagger og ikke uforbrandte piller der er snak om?

Da jeg havde slagger i et hjemmebygget brændte de fast så de skulle slåes derfra med hammer og majsel.

Nu har jeg slået O2 styringen fra og vendt tilbage til std. blæsertal i håbet om at få en ordentlig forbrænding.
Når jeg så har det håber jeg der er nogle der kan rette mine kurver til.

 
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline niels123

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 226
  • Respekt optjent: +4/-3
Sv: RTB 10 Kw danner slagger.
« Svar #4 Dato: Mar 05, 2018, 16:52 »
Hej Jesper.
Jeg kan også godt have lidt svært ved at få mit RTB 10 til at komme ned på ønsket ilt ved 100% den ligger på grænsen hele tiden.
De dage her hvor det har været lidt koldt brænder den op il 48kg i døgnet og der ligger man jo mærke til det på kurven, men det er nu ikke den stor afvigelse, men 1-2% hvor den jo så kompenserer.

Hvad er dine korrektionstal på i de tre trin?

Mvh Niels
RTB 10 kw version 7.0674 incl ilt sonde. 230m2
9000 kg pr år

https://stokercloud.dk/v3/#/niels123/main-page