Forfatter Emne: Favre nye verden  (Læst 2143 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ½mylund

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
Favre nye verden
« Dato: Mar 18, 2018, 20:17 »
 :) :)

http://www.nbe.dk/wp-content/uploads/2015/08/NBE-Wi-Fi-temperature-sensor-Quick-Start-dk-15-03-18.pdf

Mon den på sigt kan bruges på andre versioner ? Er vist kun til V13

½mylund
½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Favre nye verden
« Svar #1 Dato: Mar 19, 2018, 10:55 »
Jeg havde en forspørgsel for et stykke tid siden, og den er kun til V13, men den skal nok vække glæde mange steder.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Favre nye verden
« Svar #2 Dato: Mar 20, 2018, 06:25 »
Den er sikkert rigtig fin. Personligt er jeg lidt imod alt muligt trådløst og på netværk, for jeg, det er smart men ved udbygning eller ændringer at netværket opstår der jo en helvedes masse bøvl.

F.eks. Har jeg lige skiftet router til andet mærke og fabrikat, så det er ikke noget med at overføre opsætninger osv. så skal alt, ink, den, jo genkonfigureres og hvem kan huske dit&dat om det år efter første opsætning?
Når fred med det.

Jeg mangler faktisk indgange på V13 for at kunne få det setup jeg gerne vil have og erkender jeg syntes udidelsesmodulet er urimeligt pebret, så lever jeg faktisk heller uden, og der skal general noget til.

Når, til ???? kan sensoren tilsluttes en ad de indgange der er "virtuel" eller "optræder" på udvidelsesmodulet?
Altså så, i mit tilfælde, sensoren for udetemperatur ikke optager en af de få tilbageværende indgange på prontet?
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Tromborg

  • Beta tester
  • Guru
  • *
  • Indlæg: 74
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Favre nye verden
« Svar #3 Dato: Mar 20, 2018, 09:51 »
Den optager ikke en plads, den kommer på som en ny indgang.

Den er sikkert rigtig fin. Personligt er jeg lidt imod alt muligt trådløst og på netværk, for jeg, det er smart men ved udbygning eller ændringer at netværket opstår der jo en helvedes masse bøvl.

F.eks. Har jeg lige skiftet router til andet mærke og fabrikat, så det er ikke noget med at overføre opsætninger osv. så skal alt, ink, den, jo genkonfigureres og hvem kan huske dit&dat om det år efter første opsætning?
Når fred med det.

Jeg mangler faktisk indgange på V13 for at kunne få det setup jeg gerne vil have og erkender jeg syntes udidelsesmodulet er urimeligt pebret, så lever jeg faktisk heller uden, og der skal general noget til.

Når, til ???? kan sensoren tilsluttes en ad de indgange der er "virtuel" eller "optræder" på udvidelsesmodulet?
Altså så, i mit tilfælde, sensoren for udetemperatur ikke optager en af de få tilbageværende indgange på prontet?
« Senest Redigeret: Mar 20, 2018, 09:53 af Tromborg »
BS+ 10KW v13, BS+ 380 kg Silo, O2-styring, kompressorrens, afstandmåler (eBay) og 100 L VVB med Prioritering.
Radiatorstyring Danfoss Living CC.

186 m2 heraf 93 m2 kælder indetemperatur 21°
https://stokercloud.dk/v3/#/tromborg/main-page

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Favre nye verden
« Svar #4 Dato: Mar 21, 2018, 16:41 »
Tjek, så er det så spændende om prisen er til at have med at gøre og/hvad en eventuel funktion af denne, i mit tilfælde udetemperaturføler, er når jeg ikke har vejtkompensering?
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.