Forfatter Emne: VVB  (Læst 5879 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kattens

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 82
  • Respekt optjent: +0/-0
VVB
« Dato: Okt 11, 2009, 11:25 »
Forrige sommer fik jeg sat en ny VVB op, Det virkede bare rigtig godt. Tilløbet til VVB reguleres med en kuglehane, som om sommeren helt åben og i fyringssæsonen er den knebet ned. (man kan skimte det på billedet af fyrrummet). Her i sommers fik jeg så skiftet den åbne eks.behold. Der var et system med balofixer der skulle virke som frostsikring om vinteren. Det blev pillet ned, men ellers sidder den nye isolerede som den gamle beholder. Men nu Kører pumpen maksimalt med 25W, og manometeret er gået agurk. Hvad er der gået galt her?

Venlig hilsen Steen

Offline levi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 434
  • Respekt optjent: +37/-7
Sv: VVB
« Svar #1 Dato: Okt 11, 2009, 15:32 »
Den gamle ekspansion går jeg ud fra var sprunget læk ?

Hvis det er tilfældet, kan det jo være overløbet som er stoppet, og trykket har så fået den gamle ekspansion til at springe...

Den nye springer ikke, fordi den er stærk, men trykket stiger naturligvis, hvis overløbet/Snabel er stoppet.

Hvorfor har du ikke sat en trykekspansion op istedet for en åben ekspansion ?, det var jo nærliggende nu den blev utæt....

Offline Kattens

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 82
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VVB
« Svar #2 Dato: Okt 11, 2009, 18:54 »
Nææ, der er ikke noget der er stoppet, der løber vand ud af overløbet når jeg fylder vand på. Ja, kalorius fik en tæring, så det var nødvendigt at udskifte. Jeg har valgt at bibeholde den åbne, da jeg så kan smide en pind i på given foranledning :)