Forfatter Emne: Hidsige træpillepriser...  (Læst 16465 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Hidsige træpillepriser...
« Dato: Aug 12, 2018, 08:51 »
Jeg synes godt nok at DK-priserne på træpiller er blevet noget hidsige i år.  :P Sidste år kunne jeg få gode piller lev. til 1.550 kr pr. pl. (med 896 kg) I år er priserne ikke under 2.000 kr. endda for ringere kvalitet har jeg indtrykket af.

Alle jer der kun har behov for 3-4-5-6 pl. hvor køber I til fornuftige priser (evt. med lev.)?  :)

Offline Nick Juul Pålsson

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 60
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Hidsige træpillepriser...
« Svar #1 Dato: Sep 22, 2018, 17:10 »
Det værste er, at det ser ud til at prisstigningerne forsætter!

Så se at få købt ind til sæsonen nu, hvis det er muligt. Jeg ved at der ligger en prisstigning og venter igen d. 1/10.

Køber mine piller igennem mit arbejde i XL-Byg.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: Hidsige træpillepriser...
« Svar #2 Dato: Sep 23, 2018, 13:51 »
Find en lokal leverandør, XL og diverse byggemarkeder osv. er da de absolut dyreste steder at bestille pillerne.

Nu har jeg 10 tons på lager men tjekkede lige i mit lokalområde

http://www.gb-traepiller.dk/

960kg. 2100kr. uden at kende kvaliteten på dem.

« Senest Redigeret: Sep 23, 2018, 14:29 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Nick Juul Pålsson

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 60
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Hidsige træpillepriser...
« Svar #3 Dato: Sep 23, 2018, 19:10 »
Find en lokal leverandør, XL og diverse byggemarkeder osv. er da de absolut dyreste steder at bestille pillerne.

Nu har jeg 10 tons på lager men tjekkede lige i mit lokalområde

http://www.gb-traepiller.dk/

960kg. 2100kr. uden at kende kvaliteten på dem.

Mener at vi tager 2000 kr for 1 Palle leveret....

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: Hidsige træpillepriser...
« Svar #4 Dato: Sep 25, 2018, 18:27 »


Mener at vi tager 2000 kr for 1 Palle leveret....

Øhhh, hvem er "vi" i det her tilfælde? Det kunne jo være der var nogle af dem der lader sig rippe i byggemarkederne kunne have interesse.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Hidsige træpillepriser...
« Svar #5 Dato: Sep 25, 2018, 21:14 »
Tror jeg satser på at havde is i maven i denne fyringssæson. Folk panik køber slave-piller har jeg indtrykket af. Så på et tidspunkt tænker jeg at salget af kvali-piller dykker så meget at producenterne og forhandler er tvunget til at sætte priserne ned.  ;D
Jeg har så godt nok stadigvæk 2 hele paller endnu (fra sidste fyringssæson) så jeg er i hvert fald dækket ind til omkring juletid.  ^-^

Ps. Med mindre vi får en fimbulvinter.
« Senest Redigeret: Sep 25, 2018, 21:52 af Frank Chr. »

Offline Nick Juul Pålsson

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 60
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Hidsige træpillepriser...
« Svar #6 Dato: Sep 27, 2018, 20:26 »


Mener at vi tager 2000 kr for 1 Palle leveret....

Øhhh, hvem er "vi" i det her tilfælde? Det kunne jo være der var nogle af dem der lader sig rippe i byggemarkederne kunne have interesse.

Med “Vi” mener jeg min “egen” butik som er en del af XL-Byg. Skulle nogle have interesse på Sjælland, så smid en pm, så skal jeg se hvad jeg kan gøre.

Offline Nick Juul Pålsson

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 60
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Hidsige træpillepriser...
« Svar #7 Dato: Sep 27, 2018, 20:32 »
Tror jeg satser på at havde is i maven i denne fyringssæson. Folk panik køber slave-piller har jeg indtrykket af. Så på et tidspunkt tænker jeg at salget af kvali-piller dykker så meget at producenterne og forhandler er tvunget til at sætte priserne ned.  ;D
Jeg har så godt nok stadigvæk 2 hele paller endnu (fra sidste fyringssæson) så jeg er i hvert fald dækket ind til omkring juletid.  ^-^

Ps. Med mindre vi får en fimbulvinter.

Det ville være dejligt, Frank. Men desværre tyder det ikke på det, da den milde vinter, skovbrande i Sverige og flere varmeværker som er skiftet til træpiller presser efterspørgelsen op, mens udbudet er mindre.

Dermed ikke sagt, at du ikke kan få ret, men de informationer som jeg har hørt/fået, tyder ikke på det.

Men krydser da selv fingre for at prisen stagnere eller falder  O0

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Hidsige træpillepriser...
« Svar #8 Dato: Sep 28, 2018, 05:35 »
At fordi svenskerne har haft lidt leverings problemer tror jeg nu ikke har den store betydning, for jeg mener at havde læst at den samlet pille import fra Sverige kun udgør omkring 6% af Danmarks total import af træpiller. Og den milde vinter (16/17) burde vel havde en positiv effekt på forbruget og priserne, selv om den var noget våd i det.  :)