Forfatter Emne: Woody 6 støj?  (Læst 29494 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline smedenselv

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 18
  • Respekt optjent: +0/-1
  • man lærer heldigvis hver dag!!
Sv: Woody 6 støj?
« Svar #30 Dato: Nov 05, 2009, 16:39 »
Citér
Update 2:
Elwarth,

http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=871.msg4798#msg4798 <- det ser ud til at være et "kendt" problem fra V6.05-V6.08(?)

- Emil

Ja, kendt og kendt... Hvor får man denne slags information, så man undgår at spille tid på det?
I hvert fald vil jeg ikke bruge mere tid på at forsøge at afhjælpe fejlen,
hvis det alligevel handler om software problemer vers. 6.05-6.08.


Hej 6.08 bruger !
6.08 giver nogle udslag i temp. som i nok har bemærket, den gør det kun når den er koblet til PC
Jeg tror vi har fundet fejlen , men tester lige weekenden over,
I kan give mig en PM , med navn og adresse , så sender jeg en ny 6.09 til jer efter weekenden.


Mvh Jannich
PS. Det gælder også jer med en 6.?? med uret der går som vinden blæser. ;D


Så er der post på vej, hvis der er nogle der er glemt, så smid lige en PM

mvh Jannich





 

hej vil lige høre om der også er problemer med vers. 6.06,med hensyn til stokerkontrol, jeg har fået det købt men ikke fået det afprøvet endnu(har ikke lige fundet en gammel egnet bærbar endnu)
180m2 hus med nyindkøbt biocomfort kedel+16kw woody brænder 110l metro vvb styret af woody styring vers 6.06

Offline Emiku

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 54
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Woody 6 støj?
« Svar #31 Dato: Nov 06, 2009, 17:38 »
Hej,

Jeg modtog i dag en chip med V6.10, det er hvad jeg har bemærket indtil vidre:

1: Jeg kan sætte ur jumperen og styringen starter op.
2: Det har ikke lykkedes mig at crashe min styring via data interfacet, har dog nogle tomme svar en gang i mellem jeg ved ikke lige pt. hvad de skyldes men alt i alt MEGET bedre =) =)
Woody V6.69

Offline Emiku

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 54
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Woody 6 støj?
« Svar #32 Dato: Nov 07, 2009, 07:47 »
En lille update:

Fyret stopper stadig en gang i mellem umotiveret og dog!!! jeg var lige tilfældigt ved mit fyr, igen, da det skete:

Når mit fyr kører med 3 vejs ventil til VVB og VVB har nået den ønskede temperatur og kedlen er OVER set temp men INDEN for differencen slukker fyret.

Mit gæt er at der ikke bliver taget høje for temp differencen når styringen skifter tilstand, ligesom den ikke gør det når man tænder styringen og temp ligger over set punkt men inden for differencen.

Det er en logisk fejl jeg finder meget irriterende og som på sigt vil slide unødigt meget på min el tænder...

Jeg tror kun dette berører folk der kører med VVB prioritering...

- Emil
« Senest Redigeret: Nov 07, 2009, 09:07 af Emiku »
Woody V6.69

Offline Emiku

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 54
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Woody 6 støj?
« Svar #33 Dato: Nov 07, 2009, 09:05 »
Jeg tjekkede lige efter en ekstra gang.. det sker hver gang at fyret stopper idet den skifter fra VVB og til normal drift. Jeg kan godt se hvorfor det sker men det er ikke særligt hensigtsmæssigt.
« Senest Redigeret: Nov 07, 2009, 09:08 af Emiku »
Woody V6.69

Offline Frank_rasmussen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 759
  • Respekt optjent: +23/-31
Sv: Woody 6 støj?
« Svar #34 Dato: Nov 07, 2009, 12:32 »
Er det ikke en erkendt fejl/feature fra NBE's side....og dermed noget vi kan håbe på bliver fejlrettet/ny-vurderet?
Woody 10 kW (høj sort/rød kedel) (v. 6.85)
140 kvm hus fra 1914 med 1. sal fra 80'erne
Iltstyring, VVB-prioritering og kompressor rens
160 l Metro vandvarmer med elpatron

Offline elwarth

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 103
  • Respekt optjent: +3/-1
    • Elwarths pillefyr online
Sv: Woody 6 støj?
« Svar #35 Dato: Nov 07, 2009, 16:16 »
Citér
Så er der post på vej,

Tak for det Jannich/NBE.
 
6.10 er monteret, så bliver det spændende, hvordan det går.

Mvh
Woody 24kW vers. 10 på Dor-kedel.
Opvarmer ca. 230kvm +70kvm kælder.
Forbrug 8-9T /år.

Offline JMB

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 92
  • Respekt optjent: +1/-0
  • For vildt!
Sv: Woody 6 støj?
« Svar #36 Dato: Nov 07, 2009, 22:00 »
Er det ikke en erkendt fejl/feature fra NBE's side....og dermed noget vi kan håbe på bliver fejlrettet/ny-vurderet?

Jo det er - og der vil i følge Jannich blive gjort noget - se tråd

http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=885.0

/JMB
16 kw. Scotte med Woody 6.10 styring på Opop 418 kedel. Stokerkontrol v.1.81
Opvarmer 175 m2 med ca. 6 tons

Offline Emiku

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 54
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Woody 6 støj?
« Svar #37 Dato: Nov 09, 2009, 15:46 »
Nu har jeg testet lidt med med data opsamling og med den nye version 6.10 i dag og det holdt pludselig op med at virke. inden for en time. Det virker lidt som før (6.08) styringe crasher bare ikke men data interfacet holder bare op med at virke. Jeg undersøger sagen lidt nærmere.

- Emil
« Senest Redigeret: Nov 09, 2009, 17:44 af Emiku »
Woody V6.69

Offline Emiku

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 54
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Woody 6 støj?
« Svar #38 Dato: Nov 13, 2009, 09:02 »
Hej,

I dag kunne jeg ikke få liv i min woody (6.10), jeg har oplevet dette før med version 6.10 men ikke i samme grad

Jeg tvangskøre sneglen og vil stoppe den ved at trykke på ned tasten, INTET sker der den kører vidre, displayet bliver nogle gange lidt uldent at se på men....  jeg prøver at slukke styringen (tager strømmen fra), venter ca. 20 sekunder og tænder igen, styringen starter på samme billede som da jeg slukker den og den reagere ikke på noget som helst.. prøver at slukke den igen venter længe og prøver igen samme resultat.

Så slog det mig, dette mindede om effekten af den Defekte ur jumper fra version 6.08.

Tog jumpere af tænte styringen og vupti den er glad igen....

Efter jeg har skiftet til 6.xx er fyrets WAF værdi faldet meget. =( jeg håber NBE arbejder på en løsningen.

- Emil
« Senest Redigeret: Nov 13, 2009, 09:06 af Emiku »
Woody V6.69

Offline elwarth

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 103
  • Respekt optjent: +3/-1
    • Elwarths pillefyr online
Sv: Woody 6 støj?
« Svar #39 Dato: Nov 13, 2009, 18:32 »
Citér
Efter jeg har skiftet til 6.xx er fyrets WAF værdi faldet meget. =(

Her i huset vil jeg retfærdighedsvis nævne, at det nok forholder sig omvendt.
At styringen har tekstmenuer og grafik i stedet for skjulte A3-menuer osv. falder i XYL´ens smag.
Men jeg er så også skiftet fra Scotte til Woody-styring...
Woody 24kW vers. 10 på Dor-kedel.
Opvarmer ca. 230kvm +70kvm kælder.
Forbrug 8-9T /år.

Offline Emiku

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 54
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Woody 6 støj?
« Svar #40 Dato: Nov 13, 2009, 18:36 »
Når jeg skriver at WAF faktoren falder så er det fordi konen ikke kan få gang i fyret når jeg er på arbejde, hvilket jeg synes er fair nok ;)
Woody V6.69

Offline Emiku

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 54
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Woody 6 støj?
« Svar #41 Dato: Nov 16, 2009, 09:08 »
Nu har jeg testet lidt med med data opsamling og med den nye version 6.10 i dag og det holdt pludselig op med at virke. inden for en time. Det virker lidt som før (6.08) styringe crasher bare ikke men data interfacet holder bare op med at virke. Jeg undersøger sagen lidt nærmere.

- Emil

Nu har jeg hacket lidt rund og fundet ud af at kommandoen Z000000 ikke er en god ide at bruge da den på et eller andet tidspunkt holder op med virke. Z500000 kan få gang i dyret igen også hvis den hænger et andet sted. så med den viden tror jeg, håber ikke jeg begår hybris. at min data kommunikatotion er "stabil" med div sikkerhedsforanstaltninger =)
indtil videre har jeg haft 340.000 data overførsler, 431 fejl i svar og 21 "lock ups" hvor Z500000 redder dagen...

- Emil
Woody V6.69

Offline Emiku

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 54
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Woody 6 støj?
« Svar #42 Dato: Nov 17, 2009, 12:30 »
En lille update:

Fyret stopper stadig en gang i mellem umotiveret og dog!!! jeg var lige tilfældigt ved mit fyr, igen, da det skete:

Når mit fyr kører med 3 vejs ventil til VVB og VVB har nået den ønskede temperatur og kedlen er OVER set temp men INDEN for differencen slukker fyret.

Mit gæt er at der ikke bliver taget høje for temp differencen når styringen skifter tilstand, ligesom den ikke gør det når man tænder styringen og temp ligger over set punkt men inden for differencen.

Det er en logisk fejl jeg finder meget irriterende og som på sigt vil slide unødigt meget på min el tænder...

Jeg tror kun dette berører folk der kører med VVB prioritering...

- Emil

Nu er min eltænder død og mit fyr når mit fyr stopper, pga VVB driften har jeg ikke en jordisk chance for at få liv i den igen før jeg kommer hjem..

Nogen gode ideer?

- Emil
Woody V6.69

Offline elwarth

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 103
  • Respekt optjent: +3/-1
    • Elwarths pillefyr online
Sv: Woody 6 støj?
« Svar #43 Dato: Nov 17, 2009, 18:54 »
Citér
Nu er min eltænder død og mit fyr når mit fyr stopper, pga VVB driften har jeg ikke en jordisk chance for at få liv i den igen før jeg kommer hjem..

Nogen gode ideer?

Slå VVB-drift fra.
Tænd op manuelt.
Bestil ny eltænder.
 :D

Woody 24kW vers. 10 på Dor-kedel.
Opvarmer ca. 230kvm +70kvm kælder.
Forbrug 8-9T /år.