Forfatter Emne: V13 opdatering wifi  (Læst 3442 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jimmy1

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +1/-0
V13 opdatering wifi
« Dato: Okt 04, 2018, 06:07 »
Efter seneste opdatering opleves der manglende kontakt med fyret /wifi,  man skal genstarte  tablet 8 ud af 10 gange, meget irriterende. Der  er kontakt til router , den står 2 meter fra fyret,  fuldt blus på signalet, 

Hvornår får i styr på dette i softwaren,  det har også bøvlet tidligere,  dog ikke så meget som nu?

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: V13 opdatering wifi
« Svar #1 Dato: Okt 04, 2018, 06:37 »
Jeg snakkede med folk fra NBE til åbent hus i Skive.
De forklarede at det er lavet om så appèn/tablet foretrækker at oprette forbindelse til fyrets wifi direkte.

jeg husker ikke lige forklaringen op det, men det er pisse irreterende for appèn kabre wifi forbindelsen og kobler på fyret af sig selv. Jeg bruger den tablet der styre fyret ui fyrrummet til andet også, blandt andet at aflæse status på solvarme og/eller finde papirer vejledninger til det jeg er igang med at makke med,

Næst efter virker styringen af fyret jo så  ikke udenfor rækkevidden af fyret.

Er "man" hurtig kan du nå at forbinde tablet til dit regulære netværk og herefter forbinde appen via apprely til styringen på fyret. Så vender den lige det hele på nette og henter data fra stokercloud men her er det temmelig ustabilt og rimeligt træls den måde.

Desuden har jeg oplevet at få forskellige info på min pc og på tabletten. Det er der ingen der har kunnet give et fornuftigt svar på endnu hvordan kunne lade sig gøre.


Jeg er enig, der bør være mere styr på tingene inden de frigives. Det er jo ikke en lokal spejderforenings bade vand "de" roder med men hundrede/tusindevis af brugere rundt om omkring der oplever irreterende "nyheder."

Og som altid er manglen på informationer komplet, der er bare ændret i tingene,

Gode det ikke er en bil, HOW nu sidder speederen lige pludseligt på bagsædet en morgen, det har vi ikke sagt noget om. 
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: V13 opdatering wifi
« Svar #2 Dato: Okt 04, 2018, 12:26 »
Efter seneste opdatering opleves der manglende kontakt med fyret /wifi,  man skal genstarte  tablet 8 ud af 10 gange, meget irriterende. Der  er kontakt til router , den står 2 meter fra fyret,  fuldt blus på signalet, 

Hvornår får i styr på dette i softwaren,  det har også bøvlet tidligere,  dog ikke så meget som nu?

Hej Jimmy

Prøv at give et kald på 31373372, jeg mangler lidt information om dit anlæg, for at kunne guide dig.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: V13 opdatering wifi
« Svar #3 Dato: Okt 04, 2018, 13:30 »
Jeg er også ramt af det falder af i tide og utide.

Senest i morges kl. 8xx og fyret kom ikke på igen før efter genstart.

Mit wifi går så meget ned styringsprintet ikke blinker blå.

Efter at have været afbrudt blinker det kort blåt for så at forbinde til husets netværk via det trådløse adgangspunkt der står 3 meter derfra.



 
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: V13 opdatering wifi
« Svar #4 Dato: Okt 04, 2018, 16:36 »
Jeg er også ramt af det falder af i tide og utide.

Senest i morges kl. 8xx og fyret kom ikke på igen før efter genstart.

Mit wifi går så meget ned styringsprintet ikke blinker blå.

Efter at have været afbrudt blinker det kort blåt for så at forbinde til husets netværk via det trådløse adgangspunkt der står 3 meter derfra.

Ok, det er en anden problemstilling, jeg har masser af logs fra dig, tager et kig på dem og kontakter dig.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: V13 opdatering wifi
« Svar #5 Dato: Okt 04, 2018, 19:17 »


Ok, det er en anden problemstilling, jeg har masser af logs fra dig, tager et kig på dem og kontakter dig.

Mvh. Jens

Det lyder aldeles strålende og tak. Jeg har pillet en del ved indstilingerne her under opstart af fyring fordi der er ændret på setup af rør og solvarme osv. men det bør jo ikke have relevans for at den blå netværkslampe slukker ned.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Kimze74

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: V13 opdatering wifi
« Svar #6 Dato: Aug 02, 2019, 20:09 »
Jeg har samme problem. Fandt i en løsning på dette?

Mvh Kim

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: V13 opdatering wifi
« Svar #7 Dato: Aug 02, 2019, 21:50 »
Jeg har samme problem. Fandt i en løsning på dette?

Mvh Kim

Hej Kim

Ja, der kan være mange ting inde over, fra router til andet udstyr, opdatering af fyret hvis det ikke kører nyeste version mv. Hvis du sender dit serienummer evt. direkte til mig info@stokersoft.com så skal jeg gerne kigge på det.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: V13 opdatering wifi
« Svar #8 Dato: Aug 02, 2019, 23:29 »
Jeg har samme problem. Fandt i en løsning på dette?

Mvh Kim

Det korte svar er nej. Jeg døjer med det endnu men vi kom til mit fyr opførte sig atypisk. Router skiftet uden forandring.
Net eller 99.9998 stabilt
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Kimze74

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: V13 opdatering wifi
« Svar #9 Dato: Aug 07, 2019, 16:39 »
Fik du min mail Jens?

Mvh

Kim