Forfatter Emne: Hjælp til rens - askekage  (Læst 1428 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nick Juul Pålsson

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 60
  • Respekt optjent: +0/-0
Hjælp til rens - askekage
« Dato: Okt 09, 2018, 13:00 »
Hej,

Jeg har lidt udfordringer med ophobning, af hvad jeg formoder er en sort askekage (ikke slagger)!

Der er foretaget afvejning, og en grundjustering.

Jeg har prøvet at ændre blæserens til 8 min., 3 sek og 50 %, men det virker som om at den ikke kan "skubbe" det ud af herden, så noget af det samler sig på spidsen.

Efter at have læst flere indlæg, tør jeg heller ikke bare at sætte de forskellige ting op eller ned, da jeg har forstået det sådan at bliver det kølet for hurtigt kan det blive slagger?

Og ja jeg har kompressorrens tilsluttet - hvilken drøm det er - men ophobningen giver små udfordringer med flammen og dermed luxmåleren, selvom den er blevet mere stabil efter jeg skiftede den til den nye model.

Gode råd og vejledning søges  :D

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Hjælp til rens - askekage
« Svar #1 Dato: Okt 13, 2018, 15:46 »
Nogen piller er bare trælse hvad det angår, andre kører problemfrit.

De piller jeg bruger danner også lidt slagger/ askekage.. kært barn har mange navne.

Jeg klarer det med kompressorrens, og så piller jeg herden ud og giver den en tur med en stålbørste når jeg kan se på graferne at det er tid. Mit fyr er denåbne type, så et fysisk check tager blot 2 sekunder.

Der er også forskel på hvilken herd man har, mine piller kører bedst med den åbne type, frem for U-herden.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: Hjælp til rens - askekage
« Svar #2 Dato: Okt 16, 2018, 19:52 »
For at udelukke at det er dine træpiller den er gal med vil jeg foreslå og købe 4-5 sække af et andet mærke for at udelukke det .
Køb nogle der er lyse og dufter af træ , nu ved jeg ikke hvor du bor , så derfor foreslår jeg Heat Max som sælges i Harald Nyborg  , de er ikke så billige , men de gange jeg har købt dem har de været rigtig gode .
Hvis det er træpillerne der er problemet , så prøv og blande med nogle andre træpiller , det hjælper gerne .
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne