Forfatter Emne: O2 niveau, over eller under i stille vejr uden kompensering?  (Læst 1819 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Hej,

Det er ikke en hemmelighed jeg ikke har den store fidus til O2 reguleringen på mit fyr.
Den skyder flere & både over og under, men nu er jeg igang med at køre en ny type piller ind som der står 20 tons på lager af. Andre 10 tons er solgt og her køre der rigtigt godt i Blackstar fyr UDEN O2 regulering, så det vil skuffe mig hvis ikke de kan køre her.

Når, jeg er ved at stille ind på de 3 niveauer.
Enten ligger jeg konsekvent lidt over eller lidt under det ønskede niveau. Det kan ikke lykkes at stille det ind så det skyder lige meget ved siden af på begge sider inden kompenseringen sættes i drift.


Derfor mener jeg at justerings(u)mulighederne på blæseren er ALT for grove i 10 trin, den burde nok nærmere være i 100 i stedet?

Når, er det korrekt antaget at når der er stille vejr er det bedst at fyret skyder lide under GENERALT idet der er mere riv i skorstenen når det blæser og den derfor vil have nemmere ved at skyde langt over i blæsevejr hvis niveauet i forvejen er højt?


Hvad er acceptabelt fyret skyder over/under  f.eks. 15% når reguleringen er i drift?
« Senest Redigeret: Okt 17, 2018, 17:57 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline MortenEV

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 178
  • Respekt optjent: +3/-0
    • Link til stokercloud
Hej, det ligner at din iltstyringen ikke er aktiveret, at den kun står på "Vis kun O2%" ?

Har du læst den guide at MHES har skrevet ? http://mhes.dk/Iltstyring%20pa%CC%8A%20NBE%20br%C3%A6ndere.pdf



http://stokercloud.dk/dev/oestervang.html
RTB30 - Iltstyring - VVB - Komp rens - 10Pa Trækstabilisator
Opvarmer 305kvm (45% gulvarme) - 21 grader , forbrug ca. 14 tons

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Hej, det ligner at din iltstyringen ikke er aktiveret, at den kun står på "Vis kun O2%" ?


'
'


Det er korrekt jeg kun køre "vis O2" udfra en tanke om jeg vil skyde det så præcist ind her så O2 kompenseringen skal kompensere så lidt som muligt.

Når jeg køre uden og kun retter i de 3 tal syntes jeg faktisk det er tættere på at ramme det ønskede niveau end når den er sat til.

Som jeg beskriver syntes jeg det er meget voldsomt den skyder +/- 2-3 procent point med kompenseringen aktiv og den ligger i hvert fald synligt mere præcist ei forhold til den ikke kompensere.

Jeg begyndte ikke at pille ved P&I og vil egentligt syntes det var "nok", hurtigst og mest præcist kun at regulere på luftten. ?
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.