Forfatter Emne: Scotte woody pillefyr opstartsproblemer  (Læst 1049 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Crhi01f4

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Scotte woody pillefyr opstartsproblemer
« Dato: Nov 06, 2018, 21:48 »
Hej eksperter, efter jeg rensede vores fyr, kan jeg ikke længere få gang i svinet igen.

Den starter/Lyder som normalt og skriver b.la. brænder er under opstart, men efter 6 min ca. Skriver den F1 fejl.

Jeg har sat ny brænder i, testet lys sensor og de resterende fejl tilhørende den fejl kode.

Jeg tvang fyret i gang ved at smide en håndfuld piller direkte ind på risten til brænderen og fyret begyndte at køre op i hastighed samt tilføre piller osv. Men efter nogle minutter slår den over på displayet til F29.4 f.eks. hvis jeg tager lys sensor ud imens og lyser slår den tilbage til det korrekte igen.

Hvis jeg lader lys sensoren siden i kører den flere og flere piller uden den interne snegl køre de resterende  videre.

Beklager det længe indlæg, nogle som kan have en idé om hvor fejlen ligger henne?
« Senest Redigeret: Nov 06, 2018, 22:06 af Crhi01f4 »

Offline scottedor

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 738
  • Respekt optjent: +28/-4
Sv: Scotte woody pillefyr opstartsproblemer
« Svar #1 Dato: Nov 06, 2018, 22:29 »
nu er det ikke nemt at rågive om når dui ikke skriver hvilken styring du har, men hvis ikke intern snegl kører når ekstern snegl gør det er det sikkert der du skal søge evt. skifte kondensator,
når den kan tænde op på en håndfuld piller virker det jo men hvis den ikke får flere piller så vil den gå ud efter 5 minutter, når du tager fotocellen ud og lyser på den tror den at der er lys og bliver i drift selv om der ikke er ild.nogle intern snegle kører sammen med ekstern men kørerlidt efter, andre (nyere)kører stepvis  mvh erik
Scotte 16 v.4,99 på Dor 24 kedel med kedelshunt 110 l Metro med termostat