Forfatter Emne: Solcelleanlæg købt hos WhiteAway  (Læst 8224 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline rexpetersen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 12
  • Respekt optjent: +0/-0
Solcelleanlæg købt hos WhiteAway
« Dato: Jan 20, 2019, 13:26 »
Jeg søger personer der har købt solcelleanlæg hos WhiteAway, der har haft problemer med PID på solcellerne.

Jeg har fået konstateret at mine solceller er defekte og
WhiteAway siger at da man ikke kendte til at måle for PID (tab af effekt) dengang jeg købte det, så er der ikke garanti på solcellerne, da det går under force majeure.
De tilbyder at solcellerne der er defekte bliver udskiftet med solceller af samme type, men jeg enten skal selv sørge for nedtagning af de defekte solceller og opsætning af de nye, eller at de kan gøre det for kr. 10.000,-
Det mener jeg ikke kan være rigtigt.
De siger at de har haft en kunde, der har haft samme problem, lagde sag mod dem, men at kunden tabte sagen.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: Solcelleanlæg købt hos WhiteAway
« Svar #1 Dato: Jan 20, 2019, 14:04 »
Jeg søger personer der har købt solcelleanlæg hos WhiteAway, der har haft problemer med PID på solcellerne.

Jeg har fået konstateret at mine solceller er defekte og
WhiteAway siger at da man ikke kendte til at måle for PID (tab af effekt) dengang jeg købte det, så er der ikke garanti på solcellerne, da det går under force majeure.
De tilbyder at solcellerne der er defekte bliver udskiftet med solceller af samme type, men jeg enten skal selv sørge for nedtagning af de defekte solceller og opsætning af de nye, eller at de kan gøre det for kr. 10.000,-
Det mener jeg ikke kan være rigtigt.
De siger at de har haft en kunde, der har haft samme problem, lagde sag mod dem, men at kunden tabte sagen.

Jeg har ikke haft de problemer men så nogle andre. Min inverter er skiftet flere gange, der har været et utal af (meget kompetente forøvrigt) servicefolk på. Der var ingen problemer da de fandt ud af jeg insisterede på tingene skulle fungere.

Men der var også problemer med ydelsen på inverteren, den kom aldrig over 5480 selvom jeg havde købt en 6Kw
Det viste sig at være en fejlindstilling, eller rettere, den var indstilet korrekt men solgt "forkert"
Den levere nu 6Kw men reelt har jeg pillet ulovligt ved den.

Fred med det.

Det korte af det lange er WA er forhandlere, de kunne lige så godt sælge græsslåmaskier og det gør de også.
Det er forhandlere, ikke servicefolk.
De fralægger sig et hvert ansvar for noget som helst, så set udfra det synspunkt kan jeg godt forstå stå du spørger her.
Det er slående ligheder i forhold til service og ansvar tænker jeg.

Om det er rimeligt du selv står for udskiftningen kan jeg ikke vurdere men jeg husker det som der var 10 års garenti på.
Der må stå noget i papirene, men du kan være sikker på de tager røven på dig hvis de kan og at de har vundet en sag kan du ikke regne med.

De kan nemt bluffe, det oplevede jeg da de havde problemerne med manglende ydelse, men problemet var så min juridisk rygdækning var i orden og jeg bluffede ikke.

Bed dem fremlægge den dom der fastslår kunden selv skal forestå udskiftningen som det første.

Ellers måske kig på solcelledebatten.dk
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline rexpetersen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 12
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Solcelleanlæg købt hos WhiteAway
« Svar #2 Dato: Jan 21, 2019, 10:11 »
Nu har jeg prøvet og blive oprettet 3 gange på solcelledebat, men den kommer aldrig videre en verifikation, der kørere igen og igen.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: Solcelleanlæg købt hos WhiteAway
« Svar #3 Dato: Jan 21, 2019, 12:42 »
Nu har jeg prøvet og blive oprettet 3 gange på solcelledebat, men den kommer aldrig videre en verifikation, der kørere igen og igen.

Jeg tjekkede lige siden ud. Min profil virker fint der men den er også gammel. Der har vist før været lidt bøvl og der sker ikke så meget der mere efter alle indgrebene har gjort det til en dårlig forretning at have solceller.

Men igen, jeg ville bede om at få fremlagt den sag de siger de har vundet. De løber lige så hurtigt som mange andre producenter/leverandøre (ingen nævnt, ingen glemt) når der er problemer, så hvis de bluffer kommer det ikke bag på mig.

Ellers er der jo forbrugerombudsmanden, det koster lidt men er sikkert en vurdering værd, 10k er jo også en pris.

Sidste mulighed, jeg kunne godt finde på at ringe til NovaSolare, (eller navn deromkring) de har lavet alle WA`s leverandøres fejl her hos mig og er super flinke og hjælpsomme og ud over ændringen af Cosf ændringen som jeg selv fandt ud af fandt de flere fejl i den installation WA`s underleverandøre havde lavet.

Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.