Forfatter Emne: Nordic Bioenergi and Ireland  (Læst 4823 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline greenireland

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +1/-0
Nordic Bioenergi and Ireland
« Dato: Okt 29, 2009, 22:28 »
NBE have always been very supportive of both Green Energy Technology and Irish customers.
Spare parts have always been available in Ireland and at a fair price.

all anyone in uk or ireland has to do is contact info@greenenergytechnologyltd.com and place an order.
a full spare parts and service back up is available.

DO NOT blame NBE or Green Energy Technology for poor service in ireland.

Back to OIL

  • Gæst
Sv: Nordic Bioenergi and Ireland
« Svar #1 Dato: Nov 10, 2009, 21:24 »




Hi,

The company Green Energy Solutions are the same people as Green Energy Technology, they are in the same yard which I heard from my dealer is owned by the managing director, he lives in the house beside the office.

Can you really say these prices are fair ? I ask your Danish customers to post how much they pay for the same parts in November 2008.

They were not supportive to me and I am a customer in Ireland.

Yes I blame NBE for appointing one agent who has a monopoly and seriously over charges for the systems and parts also they are too far away from customers in the south of Ireland so to call them for service means we get robbed on the parts and the service.

I think NBE are part owners of Green Energy Solutions and Green Energy Technology because no good manufacturer would allow anyone to cause such damage to their reputation, I know that not one of the Prison officers I work with will buy an NBE system because of what happened to me, that is over 100 customers lost !

The dealer I bought my pellet boiler from was a company caller Kerry Biofuels (www.kbf.ie) cost €5,240.00 plus delivery €75.00

My boiler is an Opop 430 with 30 Kw Scotte burner, in the first year I had lots of trouble most of which was caused by the chips, 4.05 up to 4.12

At the start we had lots of trouble KBF told us to call Green Energy for any support because they had nobody for after sales service who would travel to our area of Cavan.

Green Energy would only answer the telephone sometimes and even then they didn't know much about my boiler, after a lot of calls a man did call to my home and changed the chip (Cost €120.00), the boiler worked a little better but we still had part burnt pellets and the boiler needed to be started at the controller even though they said it would start using the expensive no volt timer.

After another load of telephone calls to Green Energy and KBF I eventually received another chip in the post from Kerry, I was nervous fitting it but it worked ok except for the part burned pellets.

To get the chips under warranty from Green Energy was like pulling teeth all the time being told there was nothing wrong with the boiler, I can't remember how many times the ignitor was replaced I had to pay KBF each time I needed a part, then the clear part of the photocell had gone brown and the controller could not see the flame, when I complained to Green Energy or KBF they kept saying the pellet fuel was the problem.

October last year I went on a weekend break to Northern Ireland, while in the area I went to the Green Energy Office to buy some spare parts because I wanted to be ready for the winter cold.

I bought the following items :

Replacement burn grate
2 replacement photocells
2 replacement ignitors
I fire brick for the burner
1 fire board for the top of the boiler
1 cleaning set (new brushes)
They did not have any fix for the door in front of the ash pan which will not stay closed, (I have to put a concrete block against it).

Burn Grate                         
         1 X £189.00          189.00
Flange                                        1 X £3.00                 3.00
Photocells                                   2 X £18.00             36.00
Ignitors                                        2 X £15.00             30.00
Cleaning Set                                1 X £139.00          139.00
Fire Board for the top of the boiler  1 X  £35.00             35.00
Fire Board for the burner               1 X  £20.00             20.00
Burner Tube 500mm                     1 X  £11.00             11.00
                                                                              463.00

Yes Four Hundred and Sixty Three Pounds Sterling ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

Add to that the Euro > Sterling Exchange Rate about 25% Total Cost around €600.00 for spare parts.

Christmas and the fun begins, the Scotte 100 Step Controller has a fault it keeps feeding pellets and will not stop, the burner tube is melting so I pull everything off the auger and switch off the electricity, it takes hours for the small fire to go out.

I try to call KBF they are closed for Christmas, then I remember Green Energy Office is beside the house so I ring them and my call goes to a mobile phone, yes said the man that can happen, so I ask can I get a repair or a new controller ?

He said yes and you might need more parts for the burner but we don't have them all, how about a complete kit, New burner and controller £1,640.00 ?

But That is nearly €2000.00 ! Exchange rate Euro > Sterling

OK a new controller might work cost about £400.00, also allow £40.00 for the board on the burner you can return it if it is not needed.

I was in shock they do not care that my house almost went on fire they just want a lot of money and are doing me a favour by selling to me !

I called my plumber and he managed to get an oil boiler and tank, the local oil company would bring me 1000 litres of oil all fitted and working by Friday evening.

Now every Saturday I do not have to clean the pellet boiler or fill the hopper and the oil boiler works everytime, the one extra part I bought for it is a radio watch to show the oil level so I never have to run out.

The reason I was searching the internet tonight is to see if I can buy the parts needed at reasonable cost because that would mean I could try to sell the Opop / Scotte system second hand or for parts.

As to strong language :

I am a prison officer and the strong language I heard the day I was in the Green Energy Yard would be lessons for the prisoners !

To other Irish people I say Do Not Buy NBE Products.

To Google I say Thank You for the translation, now I have said my piece I can send the lot to the recycling centre.


Hej,

Virksomheden Green Energy Solutions er de samme folk som Green Energy Technology, de er i samme gård, som jeg har hørt fra min forhandler er ejet af den administrerende direktør, han bor i huset ved siden af kontoret.

Kan man virkelig sige disse priser er rimelige? Jeg spørger din danske kunder for at skrive hvor meget de betaler for de samme dele i november 2008.

De var ikke positivt for mig, og jeg er en kunde i Irland.

Ja, jeg bebrejder NBE for udnævnelse af en agent, som har et monopol, og seriøst over afgifter for systemer og dele, også de er for langt væk fra kunder i det sydlige Irland, så at kalde dem for tjeneste betyder, at vi får bestjålet på reservedele og service .

Jeg tror, NBE er en del ejere af Green Energy Solutions og Green Energy Technology fordi ingen god producent ville tillade nogen at forvolde sådan skade på deres omdømme, jeg ved, at ikke én af de fængselsfunktionærer, jeg arbejder med, vil købe en NBE systemet på grund af, hvad der skete til mig, at der er over 100 kunder tabt!

Forhandleren jeg købte min pellet kedel fra var et selskab, opkalds Kerry Biobrændstoffer (www.kbf.ie) koster € 5,240.00 plus levering € 75,00

Min kedel er en Opop 430 med 30 kW Scotte brænder, i det første år havde jeg masser af problemer hvoraf de fleste var forårsaget af de chips, 4,05 op til 4,12

I starten havde vi masser af problemer KBF fortalte os at kalde Green Energy for enhver støtte, fordi de havde ingen til after-sales service, der ville rejse til vores område med Cavan.

Grøn energi vil kun besvare telefon tider, og selv da de ikke vidste meget om min kedel, efter en masse opkald en mand ringede hjem til mig og skiftede den chip (Cost € 120,00), kedlen arbejdede lidt bedre, men vi stadig havde en del brændt pellets og de nødvendige kedel skal startes på controlleren, selvom de sagde at det ville begynde at bruge de dyre ingen volt timer.

Efter endnu en belastning af telefonopkald til grøn energi og KBF jeg til sidst fik en anden chip i stillingen fra Kerry, jeg var nervøs indbygning i det, men det virkede ok bortset fra den del brændte pellets.

For at få chips under garanti fra Grøn Energi var som at trække tænder hele tiden at vide der ikke var noget galt med kedlen, kan jeg ikke huske, hvor mange gange Ignitor blev erstattet jeg var nødt til at betale KBF, hver gang jeg skulle bruge en del, så den klare del af fotocelle var gået brune og controlleren kunne ikke se flammen, da jeg klagede til grønne eller KBF de holdt sige pille brændstof var problemet.

Oktober sidste år tog jeg på en weekend tur til Nordirland, mens der i det område, jeg gik til Green Energy kontoret for at købe nogle reservedele, fordi jeg ønskede at være klar til vinteren kold.

Jeg købte følgende punkter:

Udskiftning brænde rist
2 udskiftning fotoceller
2 udskiftning ignitors
Jeg brand mursten til brænderen
1 brand bord til toppen af kedlen
1 rengøring sæt (ny pensler)
De havde ikke nogen rettelse til døren foran askeskuffe, der ikke vil blive lukket, (jeg er nødt til at sætte en betonblok imod det).

Brænd Rist                                                                                1 x £ 189,00       189,00
Flange                                                                                       1 x    £3,00            3,00
Fotoceller                                                                                  2 x £ 18,00          36,00
Ignitors                                                                                       2 x £ 15,00          30,00
Rengøring Set                                                                            1 x £ 139,00       139,00
Fire bestyrelsen til toppen af kedlen                                            1 x £  35,00          35,00
Fire bestyrelsen for brænderen                                                   1 x £  20,00           20,00
Brænderrør 500mm                                                                   1 x £  11,00           11,00
                                                                                                                               463,00

Ja fire hundrede og tres Tre pund sterling! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

Tilføj til at Euro> Sterling Exchange Rate omkring 25% I alt koster omkring € 600,00 for reservedele.

Jul og det sjove begynder, Scotte 100 Step-controller har en fejl, det holder fodring pellets og vil ikke stoppe, er det Brænderrør smelter, så jeg trækker alt ud snegl og slukke for el, det tager timer for den lille brand til at gå ud.

Jeg prøver at ringe KBF de er lukket til jul, så husker jeg Grøn Energi kontoret ved siden af huset, så jeg ringer dem og min opfordring går til en mobiltelefon, ja sagde manden, der kan ske, så jeg beder kan jeg få en reparation eller en ny controller?

Han sagde ja, og du måske brug for flere dele til brænderen, men vi har ikke dem alle, hvad med et komplet sæt, New brænder og controller £ 1,640.00?

Men det er næsten € 2.000,00! Valutakurs Euro> Sterling

OK, en ny controller kan arbejde koste omkring £ 400,00, også mulighed £ 40,00 for bestyrelsen på brænderen du kan vende tilbage, hvis det ikke er nødvendigt.

Jeg var i chok, de er ligeglade med, at mit hus næsten gik ild de bare vil have en masse penge, og gør mig en tjeneste ved at sælge til mig!

Jeg ringede til min blikkenslager, og han formået at få en olie-kedel og tank, vil det lokale olieselskabet bringe mig 1000 liter olie, monteret og arbejder inden fredag aften.

Nu er hver lørdag jeg ikke behøver at rense pellet kedel eller fylde beholderen og olie kedel virker hver gang, den en ekstra side købte jeg for det er en radio-ur til at vise den oliestanden, så jeg aldrig mere løbe tør.

Grunden til at jeg søgte på internettet i aften, er at se, om jeg kan købe dele er nødvendige til en rimelig pris, fordi det ville betyde jeg kunne forsøge at sælge Opop / Scotte system brugte eller for dele.

Med hensyn til stærke sprog:

Jeg er en fængselsfunktionær og den stærke sprog, jeg hørte den dag, jeg var i den grønne energi Værftet skulle lære for fangerne!

Til andre irske folk siger jeg køber ikke NBE produkter.

To Google jeg sige tak for oversættelsen, nu har jeg sagt mit stykke jeg kan sende det parti til genbrugsplads

Offline Frank_rasmussen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 759
  • Respekt optjent: +23/-31
Sv: Nordic Bioenergi and Ireland
« Svar #2 Dato: Nov 10, 2009, 21:52 »
I found the cheapest spare parts here:

(Edit): http://www.scotte.dk/ under menu 'Træpillefyr' (meaning 'Pellet burner') where 'Reservedel'='Spare parts',
« Senest Redigeret: Nov 28, 2009, 08:44 af Frank_rasmussen »
Woody 10 kW (høj sort/rød kedel) (v. 6.85)
140 kvm hus fra 1914 med 1. sal fra 80'erne
Iltstyring, VVB-prioritering og kompressor rens
160 l Metro vandvarmer med elpatron

Offline Kendub

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 310
  • Respekt optjent: +6/-4
    • Data:
Sv: Nordic Bioenergi and Ireland
« Svar #3 Dato: Nov 11, 2009, 08:41 »
Buy your parts in Denmark !   ;D

Offline greenireland

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Nordic Bioenergi and Ireland
« Svar #4 Dato: Nov 25, 2009, 10:04 »
Hi Back to Oil,

Green Energy Technology are not Green Energy Solutions and NBE are not part owners.

All chips supplied by GET have always been replaced free under warranty.

GET have always had a good stock of spares for NBE products.

If your photo sensor is going brown, your flue is not correct.
if your ignitor keeps failing your system is either not wired correctly, has no buffer tank, or is sized wrong for your neeeds.
(I don't know why I am even offering you advice !)

you mention a cleaning set at £139 - is that the wire brush? it is only £10
burner grate cost price is €127 euro exchange rate 0.90 = £114.30
                                                  add delivery from Denmark = 10.00
                                                            add a fair 20% profit = 24.86
                                                                                 add vat = 22.37
                                     add delivery to anywhere in Ireland = 10.00
Total price £181.53.  profit for GET is under £25.

The staff at GET do not use bad language - although when you hear and read certain articles which do not contain the correct facts, it does annoy us.

It is a shame that the good products supplied by NBE and the many hundreds of happy customers in Ireland have to see these messages on this post. perhaps you could supply your email address and talk directly if you have any issues with NBE or GET?
But then you never have had any contact or correspondance with GET and you still can write about them online?

regards,

happy to have NBE boiler s all over Ireland.