Forfatter Emne: Problem med opdatering  (Læst 2475 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Spibben

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +1/-0
Problem med opdatering
« Dato: Apr 22, 2019, 16:36 »
Hej med jer.
Jeg har et problem med min styring. Når jeg kigger i loggen kan jeg se at den forsøger at opdatere men efter noget tid fejler den (se vedhæftet billede) Det har stået på i et stykke tid nu. Både styring og tablet er på samme netværk og er på internettet. Er der en venlig sjæl som kan hjælpe her?
Fyret er et Blackstar+ 10kw med V.13 styring
« Senest Redigeret: Apr 22, 2019, 16:37 af Spibben »
BS+ 10KW v13, BS+ 380L Silo, O2-styring, kompressorrens og 110 L VVB med Prioritering.
Radiatorstyring Danfoss Living eco
Opvarmer 207kvm heraf 65kvm kælder inde temp. 22°
https://stokercloud.dk/v3/#/spibben/main-page

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Problem med opdatering
« Svar #1 Dato: Apr 22, 2019, 18:13 »
Et kendt problem. Sket app og geninstaller fra Google Play og opdater fyret manuelt. Evt. Fra en telefon. Det var det eneste der lykkedes her for et par opdateringer siden.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Spibben

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Problem med opdatering
« Svar #2 Dato: Apr 22, 2019, 19:54 »
Nu fik jeg slettet appen på tabletten men kan ikke finde google play på den tablet som fulgte med :( What to do?  Det eneste jeg har på tablet er indstillinger
« Senest Redigeret: Apr 22, 2019, 19:55 af Spibben »
BS+ 10KW v13, BS+ 380L Silo, O2-styring, kompressorrens og 110 L VVB med Prioritering.
Radiatorstyring Danfoss Living eco
Opvarmer 207kvm heraf 65kvm kælder inde temp. 22°
https://stokercloud.dk/v3/#/spibben/main-page

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Problem med opdatering
« Svar #3 Dato: Apr 22, 2019, 19:57 »
Det er jo et bredt ??? Er tabletten på et netværk med internet forbindelse eller hopper den på fyret?
Som udgangspunkt hopper min tablet altid på fyret, både i tide og utide, så tjek lige den er på et netværk med internet adgang.

Jeg husker det ikke men så bør google play vel ligge som app et sted?
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Spibben

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Problem med opdatering
« Svar #4 Dato: Apr 22, 2019, 20:06 »
Ja tablet er på netværk med internet. Jeg har kun haft brugt tablet til at styre fyret fra nbe´s app så alt andet er nyt for mig.
BS+ 10KW v13, BS+ 380L Silo, O2-styring, kompressorrens og 110 L VVB med Prioritering.
Radiatorstyring Danfoss Living eco
Opvarmer 207kvm heraf 65kvm kælder inde temp. 22°
https://stokercloud.dk/v3/#/spibben/main-page

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Problem med opdatering
« Svar #5 Dato: Apr 23, 2019, 15:50 »
Ja tablet er på netværk med internet. Jeg har kun haft brugt tablet til at styre fyret fra nbe´s app så alt andet er nyt for mig.

Hej,

Du skal ikke slette appen, det har du så gjort, så er du nødt til at fabriksnulstille din tablet under indstillinger, så dukker app'en op igen.

Det den skriver fejler er hentning af en ny app version ned i styringen, som herefter hentes ned i appen. Det kan tyde på du har lidt netproblemer, det har ingen betydning, den skal nok få den hentet på et tidspunkt. Det har intet med din app at gøre, så det giver ikke mening at slette denne.

I næste version har vi opdateret, så vi henter hurtigere og bedre på linjer med "knas på linjen", så der vil det ikke ske for dig. Men bare vent, den skal nok komme, og det betyder intet at den står og henter i baggrunden, det er kun informativt at den nævner det i loggen at det gik galt. Den prøver bare igen indtil det en dag lykkedes.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Spibben

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Problem med opdatering
« Svar #6 Dato: Apr 23, 2019, 19:10 »
Hej Jens. Jeg var på randen til at give op, men har gjort som du skrev og nu virker det. Appen er tilbage på tablet så nu er det bare opdaterings fejlen som pirrer mig. Men nu har jeg fået tro på at det nok skal lykkes. Mange tak for hjælpen :) Har også kontakt med nbe support som vil kigge på opdaterings fejlen
BS+ 10KW v13, BS+ 380L Silo, O2-styring, kompressorrens og 110 L VVB med Prioritering.
Radiatorstyring Danfoss Living eco
Opvarmer 207kvm heraf 65kvm kælder inde temp. 22°
https://stokercloud.dk/v3/#/spibben/main-page

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Problem med opdatering
« Svar #7 Dato: Apr 23, 2019, 19:17 »
Hej Jens. Jeg var på randen til at give op, men har gjort som du skrev og nu virker det. Appen er tilbage på tablet så nu er det bare opdaterings fejlen som pirrer mig. Men nu har jeg fået tro på at det nok skal lykkes. Mange tak for hjælpen :) Har også kontakt med nbe support som vil kigge på opdaterings fejlen

Super - så hører du nok lidt ad den vej, vi kan stoppe opdateringen hvis beskederne generer dig, så kan du hente den manuelt. Men det får du svar på via supporten.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Spibben

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Problem med opdatering
« Svar #8 Dato: Apr 23, 2019, 19:57 »
Jeg ser lige hvad support finder ud af når de har kigget på min styring, så vender jeg tilbage.

Mvh Martin
BS+ 10KW v13, BS+ 380L Silo, O2-styring, kompressorrens og 110 L VVB med Prioritering.
Radiatorstyring Danfoss Living eco
Opvarmer 207kvm heraf 65kvm kælder inde temp. 22°
https://stokercloud.dk/v3/#/spibben/main-page

Offline Spibben

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Problem med opdatering
« Svar #9 Dato: Maj 11, 2019, 15:57 »
Bedre sent end aldrig. Lovede at vende tilbage med svar fra NBE. Opdateringen blev slettet fra loggen og tablet blev sat tilbage til fabriksindstillinger så nu kører alt som det skal.
BS+ 10KW v13, BS+ 380L Silo, O2-styring, kompressorrens og 110 L VVB med Prioritering.
Radiatorstyring Danfoss Living eco
Opvarmer 207kvm heraf 65kvm kælder inde temp. 22°
https://stokercloud.dk/v3/#/spibben/main-page