Forfatter Emne: Ny V7 systemboks for BS svær at læse  (Læst 4474 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline torpet

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 104
  • Respekt optjent: +7/-1
Ny V7 systemboks for BS svær at læse
« Dato: Apr 29, 2019, 09:59 »
Jeg har en ny V7 styringsboks på ny BS, som er meget svær at læse, fordi der er skiftet fra den fine sorte baggrund til nu pastelfarver med farvede tekster, hvor mange er yderst svære at læse. Hele grafikken er blevet meget forringet, men der syntes kun at være et valg imellem to nye ‘display farvetabeller’, nemlig 2011 og 2013. Det er et valg imellem dårligt og meget dårligt. Tynde pastelfavede skrifter på pastelfarvet baggrund er et rigtig dårligt valg på en lille skærm, der skal aflæses hurtigt. Jeg mangler den tidligere skarpe klare sort/hvid kontrast. Jeg har forsøgt en reset, det ændrer intet.

At det hele nu er med farver skaber en del flimren i 2019 modellen, hvor 2015 modellen kører stødt, klart og effektivt, som altid.

Jeg har testen boksen med stik, hvor jeg ved der er god jordforbindelse og ligeledes sammenlignet den direkte med en ældre V7 boks fra 2015 og kvaliteten i den nye 2019 model, som bare så meget lavere. El-stik er side ved side.

Er der nogen måde jeg kan skabe et skærmbillede lidt mere som den kvalitet der er i 2015 modellen? Jeg kan ikke finde noget sted i menuerne hvor jeg kan fjerne alle de belastende farver. Er der mon det?

Offline T-mek

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 196
  • Respekt optjent: +10/-0
Sv: Ny V7 systemboks for BS svær at læse
« Svar #1 Dato: Apr 29, 2019, 11:38 »
Det der må da være en fejl i styring eller skærmen...?

Offline torpet

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 104
  • Respekt optjent: +7/-1
Sv: Ny V7 systemboks for BS svær at læse
« Svar #2 Dato: Apr 29, 2019, 12:05 »
Den er lige ud af sin boks, helt ny, så det er nok noget man mener er smart? Jeg har taget boksen med til Sakskøbing lige nu. Mest for at afprøve den i samme position som den fra 2015. Er du mon hjemme på et tidspunkt  i dag, Christian?

Offline T-mek

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 196
  • Respekt optjent: +10/-0
Sv: Ny V7 systemboks for BS svær at læse
« Svar #3 Dato: Apr 29, 2019, 12:09 »
Prøv at byt rundt på de 2 skærme...

Er hjemme i aften hvis det er.

Offline torpet

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 104
  • Respekt optjent: +7/-1
Sv: Ny V7 systemboks for BS svær at læse
« Svar #4 Dato: Apr 29, 2019, 12:26 »
Det er noget af et arbejde at flytte alle de ledninger, men dog en tanke. Jeg ringer i aften, hvis det er i orden, ville meget gerne kunne smutte forbi dig og høre din vurdering om det er sådanne den skal se ud, eller om der er noget galt. Den nye boks har vist også lidt flere faciliteter end den gamle. De har samme program version V7.0667 (sidst nye opdatering) og kan begge vælge sin skærmversion af opsætningen af pillefyret, men den fra 2015 har en fin skarp i sort hvid og den nye 2019 udgave i underlige farver. Jeg er jo ikke helt ny i dette, men jeg kan dælme ikke finde en menu til at rette op på dette. Ret irriterende :) CU

Offline T-mek

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 196
  • Respekt optjent: +10/-0
Sv: Ny V7 systemboks for BS svær at læse
« Svar #5 Dato: Apr 29, 2019, 12:29 »
Med at bytte skærmene mente jeg fronten og se om fejl flytter med...
Så skal du kun rode med fladkabel og kabel til knapper

Offline torpet

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 104
  • Respekt optjent: +7/-1
Sv: Ny V7 systemboks for BS svær at læse
« Svar #6 Dato: Apr 29, 2019, 12:30 »
OK, det prøver jeg lige

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Ny V7 systemboks for BS svær at læse
« Svar #7 Dato: Apr 29, 2019, 12:49 »
Da min gjorde sådan, hev jeg skærm kablet fra og satte det på igen, det hjalp, skærmen er nu 100% i orden igen.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline T-mek

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 196
  • Respekt optjent: +10/-0
Sv: Ny V7 systemboks for BS svær at læse
« Svar #8 Dato: Apr 29, 2019, 12:50 »
Er også det jeg håber sker her...

Offline torpet

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 104
  • Respekt optjent: +7/-1
Sv: Ny V7 systemboks for BS svær at læse
« Svar #9 Dato: Apr 29, 2019, 12:56 »
Den løsning skal lige prøve først.
Men ellers så er Fladkabel til skærmen lige til at fjerne, men kabel til knapperne er noget anderledes. Jeg tror ikke det bare kan løftes op, da det måske er loddet fast. Kan man måske presse plastiksiderne ud til siden og løsne det på den måde? Jeg spørger for at være lidt forsigtig, det er jo små skrøbelige sager, det må ikke gøres forkert. Har åbnet den nye først. Jeg er ret så meget vant til computers, så er forsigtig, easy does it :)
Men nu prøver jeg lige den sidste løsning først, har åbner for den nye boks, så det er ligetil. Jeg skal bare sætte bredkablet på igen og så tænde.

Offline T-mek

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 196
  • Respekt optjent: +10/-0
Sv: Ny V7 systemboks for BS svær at læse
« Svar #10 Dato: Apr 29, 2019, 13:02 »
Kabel med stik til knapper plejer at kunne trækkes lige af stik på print, med mindre man er skiftet til en ny type.
Bare husk at vende kablet til knapperne rigtigt...  :)

Offline torpet

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 104
  • Respekt optjent: +7/-1
Sv: Ny V7 systemboks for BS svær at læse
« Svar #11 Dato: Apr 29, 2019, 13:29 »
Tak T-mek, vil prøve igen.
Nu har jeg forsøgt med at aftage og gentilslutte skærmkablet, men stadig ikke nogen ændring. Der hvor den gamle boks lavede en fin rolig solid baggrund er der streger. Dog kan jeg godt læse det meste af teksten. Kvaliteten på disse menuer er bare så meget dårligere i den nye boks.

Offline T-mek

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 196
  • Respekt optjent: +10/-0
Sv: Ny V7 systemboks for BS svær at læse
« Svar #12 Dato: Apr 29, 2019, 13:35 »
Sidder kablet også rigtigt på oppe i "skærm enden" ?
Kan jo være det lige skal trykkes på plads....

Offline torpet

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 104
  • Respekt optjent: +7/-1
Sv: Ny V7 systemboks for BS svær at læse
« Svar #13 Dato: Apr 29, 2019, 13:43 »
Rigtig godt tænkt, faktisk kunne det godt presses lidt bedre ind, men dog ændrede det ikke noget, Jeg har lige set lidt på menuerne omkring forbrug og baggrunden flimrer (flasher) ret så meget, så måske din tanke med skærmproblemer er rigtig, nu ser jeg om jeg kan skifte skærme, det er nogle irriterende bokse at åbne og lukke, ret dårligt designed? Ikke specielt forbrugervenligt. Nå, men sådan er det jo så.

Offline T-mek

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 196
  • Respekt optjent: +10/-0
Sv: Ny V7 systemboks for BS svær at læse
« Svar #14 Dato: Apr 29, 2019, 13:49 »
Jeg har en helt ny V.7 styring liggende, tror lige jeg sætter strøm til den når jeg engang kommer hjem og se hvordan billede på den er....