Forfatter Emne: Lukke fyr ned ved tomgangskørsel  (Læst 7435 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
Lukke fyr ned ved tomgangskørsel
« Dato: Maj 09, 2019, 15:05 »
Hvad med en funktion der gjorde, at hvis ydelsen er 10% i X antal minutter, så lukker fyret ned. Det ville spare meget tomgangskørsel..ved godt funktionen delvis er ved temperatur opnået, men hvis man sætter den for tæt på setpunkt, så har fyret tendens til at ramme det når den skruer op for ydelsen ved forbrug, og det kunne man forhindre ved mit forslag. Giver det mening? Mvh. Carsten.
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: Lukke fyr ned ved tomgangskørsel
« Svar #1 Dato: Maj 09, 2019, 16:44 »
Ja det du beskriver giver mening men funktionen gør ikke som jeg ser det.
Fyret kan jo ikke vide m belastningen svare til netop det der ydes i tomgang.
Jeg køre tit tomgang på 71/73 grader men det svare jo så til huset taget netop den energi der laves i tomgangen. Og for mit vedkommende at det er (fyret) klar til at give effekt til VVFèn eller VVB f.eks.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.