Forfatter Emne: Problem med displayet på Stokerkontrol version.3.2  (Læst 1502 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline freddy skov-Jensen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 13
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Freddy Skov-Jensen
Problem med displayet på Stokerkontrol version.3.2
« Dato: Maj 16, 2019, 11:54 »
Hej med jer.
Jeg er ejer af skotte fyr. Chip version 6,28 / stokerkontrol version 3.2
Efter at fyret var stoppet  erfarede jeg, at der ikke kom nogen temperaturgrafer frem på stokerdisplayet i højre øverste hjørne. Her tænker jeg på kedel, varmtvand, retur og udetemperatur. Inden fyret stopp0ede fungerede alt som det skulle.
Sensorene er tjekket og jeg har geninstalleret programmet, men stadig får jeg inden temperaturgrafer op på displayet. Tempoeraturen vises Ok ved de respektive funktioner. jeg manger bare graferne.
Er der nogen som kan hjælpe mig med problemet?
MVH FSJ.
Mvh FSJ / Fjand

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Problem med displayet på Stokerkontrol version.3.2
« Svar #1 Dato: Maj 17, 2019, 11:11 »
Hej med jer.
Jeg er ejer af skotte fyr. Chip version 6,28 / stokerkontrol version 3.2
Efter at fyret var stoppet  erfarede jeg, at der ikke kom nogen temperaturgrafer frem på stokerdisplayet i højre øverste hjørne. Her tænker jeg på kedel, varmtvand, retur og udetemperatur. Inden fyret stopp0ede fungerede alt som det skulle.
Sensorene er tjekket og jeg har geninstalleret programmet, men stadig får jeg inden temperaturgrafer op på displayet. Tempoeraturen vises Ok ved de respektive funktioner. jeg manger bare graferne.
Er der nogen som kan hjælpe mig med problemet?
MVH FSJ.

Hej,

Det lyder som om noget er gået galt på disken e.l.

Det du kan gøre er at afinstallere stokerkontrol, installer den så igen i en ny mappe (meget vigtigt, kald den f.eks. programmer/stokerkontrol2 e.l.) så er jeg sikker på det kører igen.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline freddy skov-Jensen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 13
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Freddy Skov-Jensen
Sv: Problem med displayet på Stokerkontrol version.3.2
« Svar #2 Dato: Maj 24, 2019, 18:57 »
Tak for svaret Jens.
Jeg afinstallerede og indstallerede som anbefalet. Ved den aktivitet fik jeg nu graferne frem på displayet, dog ikke udetemperaturen. Udetemperaturen  vises ikke på billedet. Når jeg ser på Scotte styringen finde og vises temperaturen der.
Er der nogen som kan hjælpe mig med at få udetemperaturen vist på stokerkontrollen?
Udesensoren er i øvrigt kontrolleret og er OK
MVH FSJ
Mvh FSJ / Fjand