Forfatter Emne: Hjælp til urstyring - Woody (ver 6.0)  (Læst 4398 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline T_K_

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +1/-0
Hjælp til urstyring - Woody (ver 6.0)
« Dato: Nov 12, 2009, 16:31 »
Hey Pille(mis)brugere  ;o))

Jeg er helt grøn i pille faget - har læst en del herinde, tak for de mange gode tråde, tips og gode råd.

Jeg har udskiftet en gl. 2 kammer kedel med en Woody på en opop kedel, og det kører super... Jeg har fået monteret det hele af en aut. montør (hold jer langt væk fra ham) og har fået rigtig dårlig rådgivning omkring styring og hele monteringen, når lad det ligge...

Ville gerne høre om nogen kan hjælpe mig lidt omkring urstyringen af Woody, kan ikke helt få det til at virke. Kræver det noget ekstra tilbehør?

Med venlig pille hilsen T_K

Online MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Hjælp til urstyring - Woody (ver 6.0)
« Svar #1 Dato: Nov 12, 2009, 17:58 »
Hek T_K,

Nej det kræver ikke noget ekstra tilbehør  :)

Nu går jeg ud fra at du mener urstyringen i selve styringen, og ikke den styring man kan lave gennem programmet Stokerkontrol.
Med en v6.0 kan du have lidt problemer med nøjagtigheden af uret, specielt hvis du anvender et program som stokerkontrol til at kommunikere med styringen, men derudover er der ikke nogen problemer.

Du har et felt i styringen der hedder "Periode varme", og den angiver længden af en driftperiode.
Derudover har du 4 x "Start" (1. start, 2. start, 3. start og 4.start) som angiver start tidspunkter for perioderne.
Sætter du et start tidspunkt til 0:00 er denne start deaktiveret (det er altså ikke muligt at starte en periode ved midnat).

Længden af driftperioderne er ens (angivet i "Periode varme"), og du skal sikre dig at ingen driftperioder lapper over hinanden.

Lad os antage at du ønsker at fyret kører fra kl. 04:00 til kl. 12:00 (8 timer), og igen fra kl. 15:00 til kl. 23:00 (heldigvis også 8 timer  ;))
Så sætter du "Periode varme" til 8:00 (8 timer) og 1. start til 04:00 samt 2. start til 15:00 (3. og 4. start sættes til 0:00).

Nu starter fyret kl. 04:00, kører 8 timer til kl. 12:00, hvor det stopper og venter til kl. 15:00 hvor det igen starter, kører i 8 timer til kl. 23:00, hvor det igen stopper og venter til kl 04:00.....osv.

Sådan fungerer det  ;)

Hilsen
Michael

Hey Pille(mis)brugere  ;o))

Jeg er helt grøn i pille faget - har læst en del herinde, tak for de mange gode tråde, tips og gode råd.

Jeg har udskiftet en gl. 2 kammer kedel med en Woody på en opop kedel, og det kører super... Jeg har fået monteret det hele af en aut. montør (hold jer langt væk fra ham) og har fået rigtig dårlig rådgivning omkring styring og hele monteringen, når lad det ligge...

Ville gerne høre om nogen kan hjælpe mig lidt omkring urstyringen af Woody, kan ikke helt få det til at virke. Kræver det noget ekstra tilbehør?

Med venlig pille hilsen T_K
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline T_K_

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Hjælp til urstyring - Woody (ver 6.0)
« Svar #2 Dato: Nov 15, 2009, 16:18 »
->MHES.

Super, tak for hjælpen, så fik jeg styr på det.

Mvh. Thomas