Forfatter Emne: BS+ ej muligt at forbinde tablet til fyr  (Læst 3897 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Steffen A

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
BS+ ej muligt at forbinde tablet til fyr
« Dato: Sep 14, 2019, 06:23 »
Hej Stokerforum

Jeg står med et 1.5år gammelt Blackstar+ fyr hvor jeg ikke kan forbinde tablet til fyret. V13 styring.
Det har stået slukket sommeren over (kører her el vand varmer), og så skulle det så igang her i start september. Ved opstart meldte det fejl på 'Brænder temp sensor'. Forsøgte at skifte sensor men uden held, og fik herefter atvide styring var beskadiget af lyn (vi havde lynnedslag som så mange andre). Det har stået slukket på væg kontakten men med stikket i væggen.

Det har nu fået ny styring, motorprint og ledningsnet til motorprint.
Jeg starter det op og tablet forbinder til fyr og vil opdateres. Det sætter jeg igang men under opdateringsprocessen mister den forbindelsen til fyret. Og siden da har der ingen forbindelse været.
Har opdateret tablet appen via vores wifi og stadig ingen held.
Alle forbindelser er tjekket efter med billede dokumentation 4 gange for en sikkerheds skyld.

Hvad gør jeg her?
På forhånd tak.
« Senest Redigeret: Sep 14, 2019, 06:24 af Steffen A »

Offline Krogvej11

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: BS+ ej muligt at forbinde tablet til fyr
« Svar #1 Dato: Okt 06, 2019, 21:26 »
Hej. Vi har oplevet samme problem i fredags d.4/10, vi ville høre hvordan du har fået løst problemet? :-)
Vi har prøvet at genstarte alt og lyset på fyret lyser ikke (Kun nogle gange).
På forhånd tak.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: BS+ ej muligt at forbinde tablet til fyr
« Svar #2 Dato: Okt 07, 2019, 06:55 »
Systematik, kan du se den blå lampe blinke i styringen?

Altså om styringen laver et netværk?
Hvis den gør så tjek evt. du kan se det netværk RTBxxxxx med en telefon eller lignende.

Så har du en ide om det er fordi der ikke er et netværk fra styringen eller fordi du ikke kan forbinde til det.


Jeg har ikke prøvet (det) men måske der er en "reset" knap på styringen der er værd at prøve, hvis der ikke kommer et netværk fra den.

Hvis styringsprintet er skiftet vil det netværk den sender ud jo hedde noget andet end din tablet forventer at forbinde til, så kan det være der skal indtastes koder og lignende igen,.

Jeg lure ikke helt den specifikke problemstilling, så betragt overstående som general anvisning I at "lede efter" et fyr og forbinde til det.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Mazanti

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 47
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: BS+ ej muligt at forbinde tablet til fyr
« Svar #3 Dato: Okt 10, 2019, 20:51 »
Jeg havde nok prøvet med HARD RESET på printet
har vedhæftet et billede af knappen

hold Factory knappen nede på printet--->Sluk strøm til fyret---->Vent 10 sek--->Slå strøm til---Vent 10 sek Og nu må du slippe reset knappen

https://stokercloud.dk/v3/#/Mazanti1989/main-page

160 m2 Fra 1962
Isolering: fuglene ælsker mit tag

Blackstar 1016 kedel, V13 Styring, iltstyring og Kompressor rens

Offline Torben-Hans

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: BS+ ej muligt at forbinde tablet til fyr
« Svar #4 Dato: Okt 13, 2019, 22:50 »
Hej Steffen
Jeg har oplevede fuldstændigt det samme som dig.
Jeg kunne heller ikke starte mit fyr efter sommeren. Det havde heller ikke været til sluttede til lys nettet.
Men Nbe påstår alligevel det er en lynskade, der har beskadige styreprintet i mit fyr, selv om de ikke har set det.
Jeg kan dog oplyse jeg lige har haft besøg af Elektronikmekaniker og vvs udsendt fra Tryg forsikring.
De har ikke kunne konstatere lynskade på mit fyr, men mener derimod det er en fabrikations fejl.
Alligevel har jeg modtaget en regning for udskiftning at styreprint i mit fyr på 10000 kr
Som jeg dog er gået videre med til forbrugerklagenævnet.

 

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: BS+ ej muligt at forbinde tablet til fyr
« Svar #5 Dato: Okt 14, 2019, 18:18 »
Hej Steffen
Jeg har oplevede fuldstændigt det samme som dig.
Jeg kunne heller ikke starte mit fyr efter sommeren. Det havde heller ikke været til sluttede til lys nettet.
Men Nbe påstår alligevel det er en lynskade, der har beskadige styreprintet i mit fyr, selv om de ikke har set det.
Jeg kan dog oplyse jeg lige har haft besøg af Elektronikmekaniker og vvs udsendt fra Tryg forsikring.
De har ikke kunne konstatere lynskade på mit fyr, men mener derimod det er en fabrikations fejl.
Alligevel har jeg modtaget en regning for udskiftning at styreprint i mit fyr på 10000 kr
Som jeg dog er gået videre med til forbrugerklagenævnet.

Skal det forståes sådan at printet er blevet skiftet, og nu kører fyret igen?

10K? det var sateme også voldsomt, det er jo et sted mellem det halve og 1/3 del af fyrets pris.

Mht. lynskader er jeg rimeligt sikker på der findes en oversigt på dmi over nedslag, skulle det være et sådant der har ødelagt styringen må der jo have været i nabolaget, men når det ikke har været tilsluttet og ikke er konstateret er jeg enig i vurderingen af det umiddelbart lyder temmelig usandsynligt.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Torben-Hans

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: BS+ ej muligt at forbinde tablet til fyr
« Svar #6 Dato: Okt 14, 2019, 19:59 »
Ja det er rigtigt forstået fyret virkede igen efter skift af styreprint.
Lynet skulle være kommet ind via en føler i fyret, da det ikke var på el nettet.
Men det har ikke været nødvendigt at skifte føler.
Vedlagte billede skulle være dokumentation på lynnedslag.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: BS+ ej muligt at forbinde tablet til fyr
« Svar #7 Dato: Okt 14, 2019, 20:48 »
Ja det er rigtigt forstået fyret virkede igen efter skift af styreprint.
Lynet skulle være kommet ind via en føler i fyret, da det ikke var på el nettet.
Men det har ikke været nødvendigt at skifte føler.
Vedlagte billede skulle være dokumentation på lynnedslag.

Hmmmm, ok. Lyn igennem en føler der så ikke har taget skade, og den røde ring indikerer, som jeg ser det, en triac UDGANG og ikke en føler INDGANG, men det er som jeg lige ser det, og den ligner jo alle de andre, så hvorfor netop der indigennem?


En NTC (temperatur føler) er bare en variabel modstand så den behøver, i teorien, ikke at tage skade, men det er pussigt at netop sådan en skulle samle lyn op.

Jeg har haft et par lynskader her igennem 20 år, den ene gang stod der en regulær flamme ud af en eldåse uden låg, ellers er en mikroovn brændt af med synlig skade.

Hos naboen der har været hårdt ramt er telefon stik og lignende fløjet ud af vægen ved lynnedslag.

Altså er det enorme energiudladninger der, som oftest, er tale om.
Så hvordan en føler skulle kunne overleve men printet ikke, uden synlige skader vil jeg også stille mig uforstående overfor, og bede om en fyldestgørende redegørelse for når det drejer sig om 10K selvom det nu nok er muligt det kunne ske at styringen omkommer af en overspænding af en eller anden art, men at det sker uden at være tilsluttet elnettet, tjaaa.

Hvad var det for en føler lynet skulle være kommet igennem?

Så jeg tænker nok det er værd at få afklaret hvordan og hvorledes med den lynskade, uanset hvad vil fyret jo virke igen efter print skiftet, uanset hvad printet så har fejlet og hvorfor.

Men hvis fyret er 1,5år gammelt er det jo udenfor garantien der jo, reelt, kun er et halvt år, så skal den køres på reklamationretten, og selvom netdelen/forbindelses delen i V13 ikke er fyrets stærkeste siden bliver det sikkert svært at komme igennem med de kulance og kundeservice fra producentens side normaltvist er beskrevet som "ikke eksisterende" men med JaHat på er der jo så ikke noget at brokke sig over, når den ikke er der.

På samme måde som "man" jo ikke kan brokker sig over et dæk der mangler på en bil, "man" kan reklamere over det ikke er der der, med selve dækket er jo svært når det så ikke er det.
Det er jo, faktuelt, ikke det samme.
 
« Senest Redigeret: Okt 15, 2019, 07:01 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4444
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Torben-Hans

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: BS+ ej muligt at forbinde tablet til fyr
« Svar #9 Dato: Sep 18, 2020, 12:53 »
Hej Jeg har haft samme problem mit fyr var ikke til-sluttede 220 volt og stik sad ikke i kontakt.
Jeg fil at vide det var kommet ind via skakt føler på brænder (underligt).
Jeg kan nu konstatere at man fra NBE side har udskiftet metal dækplade på brænder til plastik.
Kan mulig overspænding være fordi der dannes støv mellem print (220 volt) og metalplade og
det er årsag til overspænding.