Forfatter Emne: Motorventil  (Læst 2942 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Leif K

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
Motorventil
« Dato: Okt 02, 2019, 18:08 »
Hej
Min motorventil i vejrkompenseringen af typen MKC GH100-1 har nu været utæt to gange, jeg har derfor skiftet den ud med en Danfoss AMV 150 ,men det ser ikke ud til at en VER. 7 styring kan styre den.
Hvis styringen står på 100% åben og jeg manuelt åbner ventilen  100% og så igen lader styringen overtage, lukker den ikke mere end ca. 1/3 del, det samme sker hvis man  gør det omvendt fra lukket tilstand, der åbner så bare 1/3 del. Jeg kan så se at den gamle motor er 45 sekunder om at åbne ventilen, hvor AMV 150 er næsten 3 gange så lang tid om det.
I VER 13 styringen kan man indsætte åbne lukke tiden, det punkt er ikke i VER. 7. Er der noget jeg overser, eller skal jeg ud at finde  finde en motor der er 45 s om at åbne lukke.

Mvh. Leif Kristiansen.

Offline Poul-Erik

• Prof
  • Respekt optjent: +3/-1
    • Ølstedvej
Sv: Motorventil
« Svar #1 Dato: Okt 03, 2019, 07:16 »
Hej Leif
Jeg har samme ventil på en version 7 styring og det virker upåklageligt, men jeg har ikke taget tid på hvor lang tid den er om at åbne/lukke!
Jeg havde problemer da jeg lige havde sat den på, den kørte som den selv havde lyst til, jeg fandt så ud af at jeg ikke havde sat alle ledningerne (0)
i den samme terminal i styringen, da dette blev rettet har den kørt fint siden
Mvh. Poul-Erik
Scotte BS1016 10 KW. m/ semirens.  v/7.0680, vejrkompensering m/Danfoss VS2 ventil og AMV 150 motor og vvb. priotering
Skorsten: 100 m/m stålforing m/trækstabilisator, kompressorrens
Opvarmer hus fra 1934 m/gulvarme i stueplan og radiatore på 1-sal, forbrug ca. 6 t. årligt, kører også varmt vand om sommeren
Styring på Samsung tablet
http://stokercloud.dk/dev/bakkebo.html

Offline Leif K

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
« Svar #2 Dato: Okt 03, 2019, 15:45 »
Hej Poul Erik
Tak for svar. Jeg har set lidt på dit fyr, og det undrer mig at din motorventil i længere tid står på 0% når du har en fremløbstemperatur på omkring 47 grader, og fyret futter derudaf med ca. 28%. Mon ikke du har samme problem.

Offline Poul-Erik

• Prof
  • Respekt optjent: +3/-1
    • Ølstedvej
« Svar #3 Dato: Okt 03, 2019, 19:27 »
hej Leif
Jeg vil ærligt være ved, at jeg kun har fokuseret på ønsket frem temperatur og aktuel frem temperatur, og de følger hinanden rimeligt tæt, så jeg vil mene at den arbejder ok
Med venlig hilsen
Poul-Erik
Scotte BS1016 10 KW. m/ semirens.  v/7.0680, vejrkompensering m/Danfoss VS2 ventil og AMV 150 motor og vvb. priotering
Skorsten: 100 m/m stålforing m/trækstabilisator, kompressorrens
Opvarmer hus fra 1934 m/gulvarme i stueplan og radiatore på 1-sal, forbrug ca. 6 t. årligt, kører også varmt vand om sommeren
Styring på Samsung tablet
http://stokercloud.dk/dev/bakkebo.html