Jeg håber at kunne få noget hjælp til et problem som min konstruktion af træpille silo har bragt mig

Min silo er lavet af træ, mest krydsfiner, og har en størrelse , så den med skorstensfejerens og lovens velsignelse er placeret i samme rum som fyret.
Siloen har monteret et indblæsnings system. Indblæsningen sker fra toppen af siloen og direkte ned i tanken. Udluftningen er monteret i toppen af den ene side og via et rør og nylon sok, ud til det fri.
Jeg har fået indblæst piller en gang og udover larmen og støvet (som vist er meget normalt), virkede det fint. Jeg bestilte en lille mængde , dels for at se hvordan mit system virkede og dels fordi jeg godt viste at jeg manglede en måde at nedbremsepillene på.
.....og i alt sin enkelthed er det denne nedbremsning som jeg mangler hjælp til.............
Jeg ved at der findes et nedbremsningsystem , som monteres over tanken, men det kræver frihøjde på min 35 cm og da jeg kun har 27 cm er denne løsning ikke mulig, derfor tror jeg at nedbremsningen skal foregå inde i tanken.