Forfatter Emne: Wifi temperatur sensor  (Læst 3116 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MartinK26

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
Wifi temperatur sensor
« Dato: Nov 11, 2019, 20:15 »
Hej alle

Jeg har Rtb V13. Lige købt en wifi temperatur sensor. Jeg har fået den koblet til mit netværk. Både fyr og sensor fremgår af tilsluttede enheder på mit netværk så det burde være i orden.

Men den fremtræder ikke af listen af mulige sensorer på fyret styring eks under VVB.

Nogle der måske har haft lign bøvl med at få det op at kører?

Offline BoinkUser

• Administrator
  • Top of the pop
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Wifi temperatur sensor
« Svar #1 Dato: Nov 12, 2019, 11:38 »
Hej alle

Jeg har Rtb V13. Lige købt en wifi temperatur sensor. Jeg har fået den koblet til mit netværk. Både fyr og sensor fremgår af tilsluttede enheder på mit netværk så det burde være i orden.

Men den fremtræder ikke af listen af mulige sensorer på fyret styring eks under VVB.

Nogle der måske har haft lign bøvl med at få det op at kører?

Hej Martin

Er fyr og sensor på samme subnet? Det skal være muligt at sende broadcast pakker mellem de to enheder, det er det som udgangspunkt, hvis det er samme router og samme subnet.

Vi har også lavet så man ikke skal tænke så meget på det, hvis du blot sætter router/ssid til tom og password til tom i wifi sensoren, som det er som standard, så vil WiFi sensoren forbinde til det nærmeste fyr direkte uden om din routere. Altså plug and play.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline MartinK26

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Wifi temperatur sensor
« Svar #2 Dato: Nov 13, 2019, 18:28 »
Hej, tak for svar.

Her efter Ca 2døgn har styring fundet sensoren og alt ser ud til at virke. Så hvorfor de ikke kørte med det samme er uvist. Det er samme subnet.
Så jeg håber det bliver ved