Forfatter Emne: Når automat-slukningen aktiveres  (Læst 6565 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline HrHessel

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Når automat-slukningen aktiveres
« Dato: Mar 10, 2020, 23:10 »
Ny mand ombord :)

Hej, og tak fordi i måske kan/vil hjælpe mig lidt på vej med mit selvforskyldte problem.
Jeg skulle skifte en radiator i mit hus, og slukkede derfor for fyret (P&H Energy PH12) samt for cirkulationspumpen og tog lige det meste overtryk af anlægget.
Gik umiddelbart igang med radiator skift, og skænkede ikke fyret en tanke, før ny radiator var monteret, og jeg ville så tænke op i fyret igen. Til min store overraskelse, væltede vandet ud af fyret, da jeg åbnede lågen til brandkammeret. Jeg er så blevet klar over at mit slukningsanlæg er blevet aktiveret pga temp. har været over 90 grader lige efter at jeg har slukket fyret. Helt som det skal.
Jeg har så efterfølgende bøvlet med at vandet blev ved med at piple ud ved sneglen, og til sidst lukkede jeg så af for vandtilførslen til trykbeholderen.
Mit spørgsmål går nu på hvordan jeg angriber denne syr-ventil, som jeg har læst mig til, skulle lave balladen med konstant vandtilførsel i meget lidt men dog skadelig mængde for drift af fyret. Jeg forsøger lige at lægge et billede af, hvad jeg tror er min syr-ventil, og hører gerne om jeg kan få et råd mht hvordan jeg får stoppet vandet og tørret fyret, så jeg igen kan holde varmen

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4444
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Når automat-slukningen aktiveres
« Svar #1 Dato: Mar 11, 2020, 06:49 »
Mon ikke det bedste var at udskifte ventilen, hvis den ikke kan resættes og vandet fosser igennem, så byt til nyt.

Det er hvert fald ikke nogen god ide at køre uden, dit fyr er måske godkendt med vandslukning, og så skal det virke.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline HrHessel

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Når automat-slukningen aktiveres
« Svar #2 Dato: Mar 11, 2020, 08:42 »
Jo, det er nok bedst at skifte den. Jeg har bare læst at den fungerer ligesom en radiatorpakdåse, hvor splitten godt kan sætte sig lidt fast. Hvis den motioneres, så virker den igen... Men, - med tanke på at den ikke er til at stole på og risikoen for et pille magasin som står under vand, så er beslutningen om ny ventil ikke så svær. Jeg vælger at skifte den, og siger tak for dit råd Kenneth.
Mvh Jens

Offline thy

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 120
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Når automat-slukningen aktiveres
« Svar #3 Dato: Mar 11, 2020, 11:34 »
hvor henne har nogle brugte der virker liggende...
 Fyn

hvis du af monterer den kan du også sætte den under vandtryk og så trykke nogle gange på den røde udløser og måske vil den så holde tæt igen