Det skulle dæleme ikke være nødvendigt at sætte en buffertank ind. Fyret er jo modulerende og trods mange mener at forbruget er det eneste der betyder noget vil jeg mene at de standard indstillinger du køre med, reguleringsmæssigt er alt for aggressive.
Et fyr på 16Kw er faktisk temmelig kraftigt. De fleste VVBèr kan f.eks. kun tage godt 3Kw så skal dit jo ikke ret meget op over tomgang for at leverer det.
Specielt med en minimum ydelse på 2,x som du har.
Den ville jeg, uden tøven sætte ned til <2Kw
Men det ændre ikke på at fyret vil starte på med en drøn fra kold når der er std. indstillinger i reguleringen. Så går det fra 2,x Kw til 16 lynhurtigt og din beholder tager kun 3Kw og lidt til tab, så er der i hvert fald 10Kw i overskud, så hamre den mod overtemperatur og slukker.
Så får du elevatordriften.
Så jeg ville skrue ydelsen ned, f.eks. til 12Kw (hvis du skal bruge så meget) og flade reguleringen temmeligt meget ud i P&I indstillingerne også, for at få en roligere drift.
En ugeplan/dagsplan alene vil jeg ikke ændre det at fyret starter op med hjulspind og banker mod toppen, kun hvornår det har muligheden for at gøre det.