Forfatter Emne: Alarm efter rengøring af RTB 16 årgang 2017  (Læst 9007 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Alarm efter rengøring af RTB 16 årgang 2017
« Svar #30 Dato: Maj 24, 2020, 14:28 »
En kæmpe tak til Henning herindefra (kan ikke huske hans alias).
Det var af en eller anden årsag motorprintet som var kortsluttet. Henning havde heldigvis et ekstra motorprint som vi fik monteret på min brænder. Jeg har lært en masse nu, og føler mig meget bedre klædt på til selv at rode med fyret næste gang det bliver nødvendigt, når jeg nu har set hvordan man skiller de forskellige dele ad og samler det igen.

Sådan og tak for delingen af løsningen. Den var sgu ikke hørt før, og hvad det så var det var kortsluttet, hvorfor og hvorfor det giver det resultat det gjorde kan jo være Henning vi del med os?

Men skide godt det kom til at køre, og ikke mindst at du ikke fik pillet i alle mulige indstillinger i vildskab. 
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline kejsermad

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 116
  • Respekt optjent: +5/-0
Sv: Alarm efter rengøring af RTB 16 årgang 2017
« Svar #31 Dato: Maj 24, 2020, 15:19 »
Ja det var virkelig fedt at få det op at køre igen

Offline kejsermad

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 116
  • Respekt optjent: +5/-0
Sv: Alarm efter rengøring af RTB 16 årgang 2017
« Svar #32 Dato: Maj 24, 2020, 15:22 »
Det var et par lodninger på printkortet som styrede den interne motor som var brændt af. Jeg lærte at fejldiagnosticere de forskellige enheder via manuel styring. Henning skriver ikke herinde da han ikke er så rutineret til at skrive på Forummet.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Alarm efter rengøring af RTB 16 årgang 2017
« Svar #33 Dato: Maj 24, 2020, 20:11 »
Det var et par lodninger på printkortet som styrede den interne motor som var brændt af. Jeg lærte at fejldiagnosticere de forskellige enheder via manuel styring. Henning skriver ikke herinde da han ikke er så rutineret til at skrive på Forummet.

Ok, brændt af ligefrem? Det sidder godt nok i et hårdt miljø, men det burde jo alligevel ikke være muligt for et produkt i den absolutte topklasse og efter 2 år.
Men igen, fedt det køre og tak for delingen, så ved vi at det kan ske, altså at printet går til.

Altså det print nede på brænderen, ikke? Motoren, og alt det andet er jo styret fra styringsprintet, men "via" det print på brænderen der jo "bare" splitter stikkets forbindelser op til de forskellige ting på brænderen.
« Senest Redigeret: Maj 24, 2020, 20:20 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline kejsermad

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 116
  • Respekt optjent: +5/-0
Sv: Alarm efter rengøring af RTB 16 årgang 2017
« Svar #34 Dato: Maj 24, 2020, 21:06 »
Jo motorprint på selve brænderen