Det lyder lidt mystisk, som om sonden alligevel ikke var faldet til ro inden kalibrering.
Jeg tænker det er lidt højt at den måler 22, men også de 21,6 er meget væk fra de optimale 20,9.
Hvis den skal noget, så er det den anden vej når den er monteret i fyret, altså under 20,9. Jeg kiggede lige på min egen, den skriver 20,7 og sidst fyret kørte var i går aftes kl 18..
Du kan se mine grafer og så kun vinge ilt ønsket og aktuelt af.
Hvis du har et par timer hvor fyret ikke kører, så sæt lambda på plads.
Rens hele fyret grundigt.
Manuelt blæser en times tid.
Og så calibrering mens den er monteret. jeg ved ikke om en dårlig jordforbindelse kan drille.
Edit.. jeg fik lige kigget på graferne, fyret har lige holdt stille en periode, og her kom ilten op på maks 20,4 inden fyret startede igen, og det virker meget rigtigt. 
I følge min graf har den ligget på 21.3 fra kl 3 til kl 6 i nat, hvor det har været slukket. Jeg har kalibreret flere gange i fyr, hvor det har været helt koldt med låger åbne, og der kalibrerer den til mellem 107 og 113 også, og der kan den vise 20.9% monteret i fyret.
Min logik siger mig at måling udenfor fyr er "rigtigst", og at som Michael F skriver, så kan det ændrer sig hvis der er flow henover sonden ? Meeeeen, så meget træk syntes jeg ikke jeg har i skorsten syntes jeg

Jeg er lidt i tvivl om hvilket sonde jeg har. Jeg kalibrerer til 113, men fandt et af dine ældre indlæg hvor du henviser til MHES ilt dok, hvor han kalibrerer til det samme med DENSO sensor, jeg har valgt NTK, fordi jeg syntes den lignede billeder jeg kunne finde

Det er et eksternt iltprint, jeg ved dog ikke om sensor er skiftet, men ved du hvilken sensor der følger med til V7 ilt styrings kits ?
Måske jeg bare skal lade det være lidt nu, og så acceptere at 100% indstilling ikke opnåes på få dage med mange VVB opstarter vs mere kørsel når nu vejret bliver koldere. Men i det mindste ved jeg da nu ALT(som man siger) om fyret, så jeg er klar til at reagere hurtigt på ting i løbet af vinteren

Hjælpen herinde har været super god.. Jeg var lidt bange ved at have købt hus med fyr, nu er jeg slet ikke bange mere

/Jacob