Undskyld alle mine dumme spørgsmål
Efter jeg fik kigget bedre på mine pakninger til låg og kedel, fordi jeg gerne ville have den var så tæt som muligt pga ilt styring, så syntes jeg begge låg, inkl håndtag bliver noget varmere end tidligere ?
Det jeg gjorde var at vende pakningsrebet om, dvs så der igen kom en blød flade ned mod kedlen, og det er tydeligt nu, at den ihvertifald er tæt, hvis jeg tænder røgsuger, så åbner træk stabilisatoren meget når låget er lukket, men når låget er åbent, er stabilisator lukket. Det giver i min bog at kedlen ikke trækker(specielt meget) falsk luft.
Men, er det nu fordi den så er blevet mere tæt, at den så bliver varmere i toppen af brændkammer ? Jeg har også skiftet den gamle og slidte skamol plade ud med en ny, eller dvs jeg skar selv en af en plade som tidligere ejer havde ladet ligger, og flyttede metalsnor/front over fra den gamle. Den passer ret godt i hullet, den lukker ikke 100% til hele vejen rundt, men det syntes jeg nu heller ikke den gamle gjorde.
Håndtaget bliver ikke så varmt at man ikke kan løfte lågen uden handsker, men der er bare en stor forskel fra før til nu, og det eneste er snorene og skamol pladen der er ændret.
/Jacob