Forfatter Emne: Stokercloud forbrug tæller ikke November og December  (Læst 5261 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Volstrupvej13

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
    • Stokercloud - Volstrupvej13
Sv: Stokercloud forbrug tæller ikke November og December
« Svar #15 Dato: Feb 28, 2022, 15:15 »
Indstillingerne i dit fyr er ikke gemt i klienten. Det er kun data som forbrug der bliver lagret eksternt. Ellers ville man jo ikke kunne bruge et fyr uden internetadgang.

Det er også selve forbrugsdata jeg snakker om, ikke indstillingerne. :)


Efter problemet med v 7 ved årsskiftet 20-21. Har jeg også mistet hele forbrugsoversigten for hele 2020.
Det er aldrig kommet tilbage til trods for at mit fyr 99.99 % af tiden er online på stokercloud, og løbende bliver opdateret.
Min erfaring er udover dette, at tallene for forbrug sjældent stemmer helt overens med det faktiske forbrug.

Så mit råd er - lev med det 😊 og kik på din lagerbeholdning, og se hvor mange piller du har brugt.

Jeg tror at jeg selv udvikler en database, som jeg kan suge data ud til fra nu, for på den måde ikke at miste noget data. Så kan jeg også lave min egen løsning hvor jeg har mulighed for elektronisk at afstemme forbruget.  ;D
BlackStar+ 16kW m. kompressor rens

https://stokercloud.dk/v3/#/volstrupvej13/main-page

Online xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Stokercloud forbrug tæller ikke November og December
« Svar #16 Dato: Feb 28, 2022, 18:27 »
Jeg tror at jeg selv udvikler en database, som jeg kan suge data ud til fra nu, for på den måde ikke at miste noget data. Så kan jeg også lave min egen løsning hvor jeg har mulighed for elektronisk at afstemme forbruget.  ;D

Det er måske meget at gøre ud af det, for man bruger næppe flere eller færre piller af at have statistik. Jeg var nok den sidste mand i DK der førte køre bog for begge biler, til konens og ungernes store irritation  ;D.

Jeg fører måneds data fra fyret til et excel regneark, men mest for at konkludere at det ikke er til noget, nå jo, det var varmt i januar 2020 og koldt i November 19.

Hvis man vil have fyrets matematik og sekund tælling til at vise rimeligt nøjagtig i den virkelige analoge verden er man også nød til hele tiden at holde øje og korrigere sneglen og/eller pilleforbrugs korrektioner.. Med solid indsats plejer jeg at ramme +-50kg ud af de 6.-7 ton det får tygget sig igennem. Mine piller er ikke på rationering, den får det der skal til, ikke noget med at der så pludselig kun må være 19° i stuen fra 22 til den første hvor ny portion frigives.  ;D ;D.

Jeg holder mit fyr rent og godt justeret, så kan jeg ikke rigtig gøre mere ved den sag.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Dalix

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Bruger på stokercloud ( dalix)
Sv: Stokercloud forbrug tæller ikke November og December
« Svar #17 Dato: Mar 01, 2022, 08:10 »
Indstillingerne i dit fyr er ikke gemt i klienten. Det er kun data som forbrug der bliver lagret eksternt. Ellers ville man jo ikke kunne bruge et fyr uden internetadgang.

Det er også selve forbrugsdata jeg snakker om, ikke indstillingerne. :)


Efter problemet med v 7 ved årsskiftet 20-21. Har jeg også mistet hele forbrugsoversigten for hele 2020.
Det er aldrig kommet tilbage til trods for at mit fyr 99.99 % af tiden er online på stokercloud, og løbende bliver opdateret.
Min erfaring er udover dette, at tallene for forbrug sjældent stemmer helt overens med det faktiske forbrug.

Så mit råd er - lev med det 😊 og kik på din lagerbeholdning, og se hvor mange piller du har brugt.

Jeg tror at jeg selv udvikler en database, som jeg kan suge data ud til fra nu, for på den måde ikke at miste noget data. Så kan jeg også lave min egen løsning hvor jeg har mulighed for elektronisk at afstemme forbruget.  ;D

Men hvad vil du i sidste ende konkret bruge oplysningerne og talene til. Hvis fyret ellers kører som det skal er det jo det der betyder noget, og ikke om den viser 100% korrekt eller mangler data. Fyret bruger jo de piller der nu en gang er behov for uanset hvad.
Det er jo det samme som en bil der viser at du har kørt 20 km/l men når du så fylder brændstof på, er det måske 18 el 22 km/l. Det bliver det jo ikke hverken billigere eller dyre af

« Senest Redigeret: Mar 01, 2022, 08:12 af Dalix »