du er ikke den eneste der synes v.v priotering er noget bras , jeg har en termostat på v.v.b som ,især om sommeren tænder fyret hvis der mangler varmt vand ellers kører v.v.b med som en radiator
VVB prioritering er vel ikke noget bras, det kan bruges på et hav af forskellige måder, men man er nød til at strikke det op så det passer til ens installation og behov. 
kan du give mig en fordel ved det
Jeg kan ikke, men nu er det jo heller ikke mig du spørger tænker jeg ikke.
Dog vil jeg tro der kan være flere ideer med det.
Først at fyret kan køre varmt vand om sommeren, uden at trække varme ud i hele huset. Det giver egentligt god nok mening, men det er da afgjort også det eneste tidspunkt der kan være en lille smule ide i det, men det kunne jo klares med en enkelt hane på returen fra huset der skulle drejes 2 gange om året, så var det løst.
En "følgeskade" ved den funktion er jo så at der også afbrydes for resten af husets varme installation om vinteren, når vvb er i drift.
En anden tænkt "snedighed" kunne være den at vvbèn fik hurtigere varme når resten af installationen kobles fra. Igen en fornuftig tanke der dog falder til jorden med et brag da det er de færreste vvbèr der kan afsætte mere end 3kw til vandet, og fyrets ydelse jo standard ikke er under 10Kw
Altså burde det jo snildt kunne følge med uden resten af installationen mangler varme, i hvert fald ikke så meget som når den er slået helt fra.
Tilmed giver overgangen fra vvb drift til almindelig drift jo nogle gevaldige hop i fyrrets effekt, det er meget svært at se en fornuftig tanke med at gå fra fuld drift i vvb med vvb`s reguleringstal og direkte til en drift med nulstilling af effektbidrag fra almindelig drifts tal.
Jeg husker det ikke, men det slår mig at funktionen er lavet om med en opdatering, fra at fyret bare skiftede P&I til til at den nu også nulstiller. I det tilfælde kørte det, trods alt, bedre før opdateringen, ligesom kedeltillæg vist var tillæg til kedelsetpunkt da jeg installerede fyret. Nu er det til VVB setpunkt, hvilket igen giver noget gevaldigt rod.
Så tankerne er sikkert gode, men den praktiske udførelse halter lidt.
Ellers er der bestemt bare noget jeg, med min meget lavt kvalificerede kompetence på styrings og reguleringsområdet, ikke forstår.
På installatørskolen engang skulle jeg skrive en vejledning I at skifte en pære. Det er afsindigt svært at skrive en sådan, for hvem skriver man til, og hvilke kompetencer ligger bag osv.?
Det problem har producenten af fyrene så valgt at løse på deres egen måde. At det er ekstremt svært at skrive en vejledning, ellers kunne man jo nok have læst om vvb`s priotering velsignelser der, men valget var så helt at undlade at skrive en vejledning, eller funktionsbeskrivelse.
Men problemet er åbenbart heller ikke stort for oprettet af tråden, siden der ikke er refleksion på indlæggene. Så er det jo dybest set ligemeget at forsøge at hjælpe.