Forfatter Emne: Pillesnegl kapacitet / defekt  (Læst 8030 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hippopille

• Øvet
  • **
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Pillesnegl kapacitet / defekt
« Svar #15 Dato: Nov 21, 2022, 08:16 »
383CI
Jeg synes bare at jeg har ladet den snegl køre mere end  ½ time uden at der kommer mange piller. hvis det er mig der har lavet et problem, vil jeg gerne starte rigtigt nu.
Vil helst heller ikke brænde sneglens motor af.
RTB 10 kW med minisilo 220
på netter: 65772 / pille-hans

Offline Hippopille

• Øvet
  • **
  • Respekt optjent: +1/-0
« Svar #16 Dato: Nov 21, 2022, 08:27 »
383CI
Jeg har bare kørt i over ½ timer uden, at det er lykkedes at få særligt mange piller igennem, omkring 100 g på 5 minutter.
Hvis jeg gør noget forkert, vil jeg gerne gøre det rigtigt, f.eks. at tage sneglen af og tømme den, og starte forfra med fyldt magasin (minisilo)
Vil helst heller ikke brænde sneglens motor af.
RTB 10 kW med minisilo 220
på netter: 65772 / pille-hans

383CI

• Gæst
« Svar #17 Dato: Nov 21, 2022, 08:30 »
Er der ikke en plade der køn åbnes hvor snegl går ind i silo som måske er lukket

Jo i bunden, i hvert fald på mit magasin, sidder der en plade der kan skydes op og ned.
Selvom det er en mulighed, hvorfor skulle den så pludselig være nede? Men det er en mulighed.

En anden er, eller kunne være, basseret på egen erfaring efter en lokal oversvømmelse i mit fyrrum, der krævede ar sneglen blev demonteret, at den sidder skævt. Altså at hullet ned til snegl vindingerne er forskudt i forhold til hullet i siloen, eller ikke er presset langt nok ned. hvilket egentligt giver det samme.
Hvis sneglen har været pillet ud er det bestemt en mulighed.

Kondensatoren er vel stadigt en mulighed? Den er jo, tæt på, for nem at skifte så på med en ny for at minimerer risikoen for det er der fejlen er.

« Senest Redigeret: Nov 21, 2022, 08:33 af 383CI »

Offline john m

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +3/-1
« Svar #18 Dato: Nov 21, 2022, 11:23 »
Har du prøvet at kigge op i udløbet? For at tjekke for fremmedlegemer og at sneglen stadig er fastspændt til motoren
« Senest Redigeret: Nov 21, 2022, 11:26 af john m »
16 kw blackstar
170 m2 bolig + 55 m2
værksted .

383CI

• Gæst
« Svar #19 Dato: Nov 21, 2022, 13:14 »
Nej pladen til at lukke af med for piller sidder selvfølgeligt ikke i. Den er taget af.
Sneglen kan for mig at se ikke sidde forkert.
Ja kondensatoren er stadig en mulighed, undrer mig bare over at sneglen kører rundt med fuld magasin
[/quot
Når du nu ved alt det der selvfølge ikke er galt ville det da være oplagt at se på noget af det der kunne være galt!  I stedet for at blive ved med at koge rundt i ingenting