Forfatter Emne: Aske tømning  (Læst 9169 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Aske tømning
« Svar #15 Dato: Jan 22, 2023, 16:11 »
Hvis du kan dreje askesneglen med hånden er der ikke mekanisk forbindelse mellem askesneglen og motoren.
Bagpå kedlen forneden sidder motoren til askesneglen, motoren trækker gennem en gearkasse selve askesneglen, så hvis du skal dreje motoren “baglæns” gennem gearkassen ved at dreje askesneglen, ja så skal der dælme lægges kræfter i  ;)

I morges kl. 09:09 skiftede du askesneglen fra udgang 7 til ingenting og i dag kl. 16:02 har du igen sat den til udgang 7.
Jeg tænker at hvis du manuelt tænder udgang 7 og kikker på motoren forneden bagpå kedlen, så vil du se/høre at den drejer men at askesneglen ikke drejer med.
Det kan være gearkassen der er defekt eller det kan være pinolskruen, der spænder askesnegl og gearaksel sammen, der er løs/forsvundet.

Hilsen
Michael

Jeg var ind i menu Rens og valgt L7 udgang nu. Jeg ved ikke om det er det rigtige valg. Hvordan kan jeg tjekke det?

Tidligere i dag Under Setup var jeg ind for at tvangskøre askesneglen, men denne kunne jeg ikke finde. Tilgengæld var der L1 til ekternsnegl og L3 til internsnegl. Da jeg trykkede på L1 så gik sneglen i gang med at tage træpiller og da jeg trykkede på L3 så kunne jeg høre noget der køre men det var ikke askesneglen. Jeg drejede askesneglen ved håndkraft og den kunne godt dreje uforhindret.
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline hasan1924

• Øvet
  • **
  • Respekt optjent: +0/-0
« Svar #16 Dato: Jan 22, 2023, 16:29 »
Jeg tror den kører nu. Der kom den skærpe hyldelyd.
Du er bare så god. Mange tak🙏🙂
BS+, styring: V13
123 m2 plus uopvarmet kl. på 70 m2
muret skorsten ca. 8.5 meter

Offline hasan1924

• Øvet
  • **
« Svar #17 Dato: Feb 05, 2023, 14:15 »
Hvis du kan dreje askesneglen med hånden er der ikke mekanisk forbindelse mellem askesneglen og motoren.
Bagpå kedlen forneden sidder motoren til askesneglen, motoren trækker gennem en gearkasse selve askesneglen, så hvis du skal dreje motoren “baglæns” gennem gearkassen ved at dreje askesneglen, ja så skal der dælme lægges kræfter i  ;)

I morges kl. 09:09 skiftede du askesneglen fra udgang 7 til ingenting og i dag kl. 16:02 har du igen sat den til udgang 7.
Jeg tænker at hvis du manuelt tænder udgang 7 og kikker på motoren forneden bagpå kedlen, så vil du se/høre at den drejer men at askesneglen ikke drejer med.
Det kan være gearkassen der er defekt eller det kan være pinolskruen, der spænder askesnegl og gearaksel sammen, der er løs/forsvundet.

Hilsen
Michael

« Senest Redigeret: Feb 05, 2023, 14:23 af hasan1924 »

Offline hasan1924

• Øvet
  • **
« Svar #18 Dato: Feb 05, 2023, 14:24 »
Hej Michael

Det ser ud til at askesneglen har ikke så meget lyst til at automatisk flytte asken ud til askeskuffen, med mindre jeg tvangskører den. Så vil den flytte asken ud til askeskuffen.

Jeg mindes ikke at jeg fik ændret udgang 7 til andet siden.

https://stokercloud.dk/v3/#/hasal/main-page