Hej Torben,
Jeg går ud fra at din Boink er sådan en brænder uden ekstern styreboks, hvor al indstilling foregår på 3 potentiometre i selve brænderen, hvis ikke skal du se bort fra resten af dette svar.
Boink sælges nemlig i en anden version i f.eks. Tyskland, og der er det sådan en vi ville kalde for en Scotte/Woody

Måske kan du finde lidt information du kan bruge her på min web-side
www.mhes.dkDen generelle anvisning er nok den bedste, men du må selv improvisere lidt, så du kan stille hhv. lavlast og højlast.
På en Boink har du 3 potentiometre, ét for ønsket kedeltemperatur, ét for hvor fed forbrændingen skal være i højlast og ét for hvor fed forbrændingen skal være i lavlast.
Indstil den ønskede kedeltemperatur temperatur til fuld skrald (potentiometer 1 helt med uret), så brænderen kommer op på 100%, lad den køre her i 4-5 minutter før justering.
Juster så potentiometer 2 til fornuftig forbrænding, med uret giver federe forbrænding, mod uret giver mere mager forbrænding.
Så indstiller du den ønskede kedeltemperatur temperatur til til noget mindre (potentiometer 1 mod uret), så brænderen kommer ned på 10% uden at gå i pausefyring, lad den køre her i 4-5 minutter før justering.
Juster så potentiometer 3 til fornuftig forbrænding, med uret giver federe forbrænding, mod uret giver mere mager forbrænding.
Så skulle den ged være barberet

Og husk så lige - Der skal altid monteres trækstabilisator i skorstenen, for at få fornuftig forbrænding og dermed økonomi !!!
Hilsen
Michael
hej alle sammen
jeg har et bonik fyr og er blivet rigtig glad for efter at sat det til en computer og installer mit nye indkøbt stokekontrol
super godt program
nåå men jeg har en del spørgsmål
1 jeg kan ikke få mit pille for til at virke
2 jeg kan heller ikke få mit antal kg i tanken til at virker sikker fordi det første ikke virker
3 er der nogle der har en guide til hvordan man gør med indstille af fyr så det brænder 100% rigtig
4 somtid går mit program i stå og så skal jeg starte det op igen
start lige med det her til en start
Med Venlig Hilsen
Torben